Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis tittat på sista avsnittet av julkalendern. Visst är det mysigt med ett riktigt gott slut, där alla är snälla och firar jul tillsammans...... :) ?!

Min julfrukost består av gårdagens mumsiga plockmat-rester, dvs laxrullar och smördegspizza med ädelost, päron, färskost och bacon. Och en mugg kaffe såklart.

Ryggen är inte bra, men det är inte heller katastrof. Jag KAN röra mig :up: !!
 
Har precis gjort mig iordning för att åka till familjen. Nu ska jag packa ihop allt julgodis och bege mig mot bussen. Åker hem lite tidigare i kväll för att möta upp två vänner som annars skulle varit ensamma idag. Vi ska gå till ett cafe eller nån hotellbar och bara hänga och prata. Dom känner inte varandra och den ena är väldigt blyg men jag hoppas och tror att det kommer bli bra. Julen har i många, många år varit jobbig för mig så känns fint att kunna göra något för någon annan nu när jag mår lite bättre.

GOD JUL!
 
God Jul alla!
Har haft första omgången gotteutdelning till djuren i stallet, får blir ytterligare en fruktstund i kväll ❤

Ska nu sanera mig själv, gå en sväng med hunden och sen till mamma för lugnt julfirande.
Hittade denna trevliga flaska i mitt vinställ med, den ska avnjutas med vördnad under julhelgerna 😍
(Råkade kolla vad de kostar numera, ska nog ta och glömma det igen.. )

20191224_103408.jpg
 
Shettisarna har fått massor av nytt plastat hö, de trodde knappt sina ögon, jättefina balar från leverantören som vanligt. Snordyrt men värt varenda öre. Har också mutat även den skeptiska med lite äpplen. Ska serva hönsen, tänkte lägga ut rejält med ny halm i rastgården och sedan byta det mesta ströet i huset. Och så har jag förberett en "godisbricka" :)

Så snart är det skolgrejer för hela slanten, jag hoppas att jag hinner färdigt idag för då kan jag ägna resten av dagarna hemma själv åt "återhämtning" = seriemaraton :D
 
Jaha, då har jag ätit två rostade med västerbottensost, julskinka och stark senap. Vad ska jag nu hitta på till kl 15? 🤔
Ska jag göra två rostade till med köttbullar och rödbetssallad? 🤭
Synd jag inte kan gå och lägga mig en timme, får sitta här i ett hörn och sova i stolen istället ... 🤫
 
Tagit en joggingtur, anmält mig och Rocky till en viltspårskurs till våren. Snart dags för lunch och sen åker vi till min mor för julfirande 🎄
 
Ska ut med mammas hund nu, hoppas på att det är tillräckligt kallt så hon kan ha på sig sin jultröja :D
 
Fyllde på vildfåglarnas behållare med jordnötter, genom att stå med näsan över behållaren när jag hällde ur en påse. Skitsmart när man är allergisk mot jordnötter. Är inte så allergisk att det blir farligt men det är ändå bökigt och fram för allt onödigt.
 
Ätit jullunch hos föräldrarna, nu blir det en lur i deras soffa innan middag hos bror i eftermiddag. Har snott pappas elfilt, funderar starkt på att sno hem den :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 419
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp