Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis ätit dopp i gryta, skinka och mimosasallad. Proppmätt efter ett tunnbröd och två skinkbitar. :rofl: Jag skyller på det halva glaset must.

Klurar på om jag är extremt patetisk om jag blir medlem på Tinder på julafton. Alltså jag är ju själv för att jag vill vara själv. Men just nu har jag ju tiden att sitta framför datorn.
 
Har ar det 6:30 julafton morgon och jag har vaknat for tidigt, som vanligt, och valde att ga upp efter en timmas vridande och vandande i sangen.
GOD JUL ☃🍾 Everyone.
Det ar forsta gangen Maken och jag ar ensamna utan barn pa Julafton :cautious: det kanns lite konstigt, men da vi far hit bade barn och barnbarn i morgon, och "Tiny" ska sova over for forsta gangen lar det nog ta ut varandra. :p
 
IMG_20191224_144954_450.jpg

Jul utan barnen. Skönt och lite sorgligt.
 
Joooobb! :P julafton spenderas ju redan på jobbet så jag tänkte att jag tar kvällsfodring på vägen hem sen med så de andra får fira jul med sina familjer. Julen är ju ändå lite kaputt. Får se om barnen är vakna när jag kommer hem. Lite tveksamt men jul firade vi i lördags och de verkade nöjda med upplägget.
 
Åh, recept på rödbetssalladen? Har redan börjat klura på vad jag ska laga själv nästa år...

Eh... recept? Vad är det? :angel: :D

Nä, seriöst, jag gör den på en höft och provsmakar. Jag använder hela inlagda rödbetor från köpeburk, majonnäs, Kesella 10%, rödlök och äpple.

Rödbetan finhackar jag med hjälp av en äggskärare, supersmidigt. Rödlöken och äpplet finhackar jag också, jag vill inte ha stora bitar men det gör man ju som man vill ha det. Den här gången tror jag att jag använde kanske 7-8 rödbetor, lite mer än 1/4-dels rödlök, 1/4-dels normalstort syrligt äpple och lagom med majonnäs+Kesella (jag kör på lättmajonnäs, det går utmärkt). Jag smakar av tills jag tycker det är gott.
 
God jul!

Jag provade nyss att åka skidor med hundarna. Det gick inte bra. Det började med att vi långsamt skulle ta oss ned för en sluttning för att komma ut på plan mark för att öva. Då susade sambon förbi i full fart nedför backen varpå whippetarna drog iväg med mig på släp. Krashlandning. Jag övervägde ett tag att förstöra julstämningen med att bli arg på sambo, men sansade mig.

Efter det blev den ena hunden väldigt taggad på mina skidor och ville bita i dem hela tiden. Hon attackerade även mitt ena ben så att skidbyxorna gick sönder. :arghh: Nåja, till slut kom vi till en svag uppförsbacke och helt plötsligt fattade hundarna att de skulle springa rakt fram före mig. Allt slutade väl (förutom för mina byxor) men den sammanlagda känslan är ändå att det inte blir någon da capo på äventyret.

På uppsidan idag är att jag har lärt mig svänga i nedförsbacke (utan hundar).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 589
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp