Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har pest och kolera nu. Ligger i sängen och hostar lungorna ur mig (tbc?) eller något sådant :nailbiting: Eländes jag som skulle på föreläsningar imorgon, men för min egen och andras säkerhet bör jag nog hålla mig isolerad. Inte roligt att börja hosta mitt i en föreläsning och inte kunna sluta och snyta sig oavbrutet och göra alla stackars åhörare irriterade och rädda att bli smittade. Förhoppningsvis så kan jag vara med på onsdag men just nu försöker jag bara sova bort eländet.

Katten har iaf förlåtit mig såtillvida att hon sover med mig, det kan iofs ha att göra med att det är svalt i sovrummet och jag har varmt duntäcke.

Sedan fick jag kramp i vaden och gav upp.

Varför i hela friden får jag kramp i benen vissa gånger? :confused:

Det kan ha att göra med din diabetes. Jag får ofta kramper när jag rör mig/motionerar och en läkare sa att det beror på otillräcklig blodtillförsel i musklerna, eller något sådant.
 
Ätit mat.
Nu är jag mätt, lite för mätt.
Inget bra
Ska fördela det som blev kvar i matlådor.
Laddar för att jobba imorgon.
Är inte helt sugen haha
 
Nu har vi kommit hem och funderar på vad vi ska göra resten av dagen, förutom hänga upp nytvättad tvätt. Laga mat ska vi göra men det är ju alldeles för tidigt :confused:

Dagens fika intogs på Crêperiet i Lund :d

IMG_20200106_153920.jpg
 
Varit och shoppat en massa saker till stora rummet i källaren som nu är målat och fint. Maken ska ha det lite som en verkstad och försöka få ordning på sin motorcykel. Köpt verktygstavlor och massa annat. Köpte även kärl för sopsortering. Vi får snart en ny tunna där vi ska sortera matavfall och tänkte vi göra en ordentlig insats och sortera allt mycket bättre än vi gör i nuläget :o
 
Funderar på att gå och handla men är så seg. Har iallafall duschat. Alltid något. Vill byta sängkläder också men orkaaaaa … :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp