Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh nu vill jag lyssna på Elvis :)
Jag vet en del om Elvis men jag är aningen förundrad över hänförelsen för honom. Vet att han var banbrytande och om hans framgångar.
Jag har många runt mig som kallar honom the king. Själv tycker jag han är ointressant att lyssna på.
Kanske färgas det av att jag upplevde honom mest under hans sista nerknarkade år? Och att jag tyckte han såg slemmig ut.
:D
 
Jag vet en del om Elvis men jag är aningen förundrad över hänförelsen för honom. Vet att han var banbrytande och om hans framgångar.
Jag har många runt mig som kallar honom the king. Själv tycker jag han är ointressant att lyssna på.
Kanske färgas det av att jag upplevde honom mest under hans sista nerknarkade år? Och att jag tyckte han såg slemmig ut.
:D

Jag tycker att det är lite trist men det svarta arvet och all underbar musik och underbara musiker som liksom gjordes vitt och kommersiellt iom Elvis.
 
Ja, precis! Min familj, sambon och jag spelar på alla möjliga klubbar runtom Stockholm och det är rätt blandat med folk. Själva är vi inte rika alls, och golfen som sport har ju lämnat den där överklassgrejen bakom sig. Vilket är superkul! Mer sport till alla! Just detta är ju dock en lite finare klubb, dyrare medlemskap osv.
Min bror gillar att golfa (och fiska) och han är den snällaste killen man kan tänka sig :love: och hyr i radhus :D Så det är verkligen som du säger :up:
 
Speaking of allmänbildning. Jag ska snart hänga med min bror och andra allmänbildade släktingar. Har köpt ett allmänbildade spel lite liknande trivial. Funderar nu på att öppna det och PLUGGA in alla frågor. Räknat ut att det är 380 kort med 5 frågor per kort. Lär ta ett tag men tänkte köra igång nu 😂
 
Iofs, när Glee var som störst och bl.a körde ett avsnitt med Beatles visste många inte vilka Beatles var och vissa tom trodde de kopierade Glee. Just musik skulle jag säga är mycket en generationsfråga, liksom genre, även vad gäller musikikoner. Att veta om WWII är definitivt en del av allmänbildningen. Elvis är inte det imo.

Finns en kul serie på youtube som heter Do teenagers/college kids know, 70's, 80's music osv. Finns även om den äldre generationen kan dagens musik.
 
Speaking of allmänbildning. Jag ska snart hänga med min bror och andra allmänbildade släktingar. Har köpt ett allmänbildade spel lite liknande trivial. Funderar nu på att öppna det och PLUGGA in alla frågor. Räknat ut att det är 380 kort med 5 frågor per kort. Lär ta ett tag men tänkte köra igång nu 😂

När TP var som störst blev jag (man) galen eftersom det tog så lång tid och jag var så otroligt usel på svensk underhållning/musik - vilken plopp det nu var - alltså vem vet vilken artist som toppade svensktoppen 1965 i femton veckor? Inte jag iaf.

Däremot fråga mig om det 100 åriga kriget mellan Frankrike och England och dess underliggande orsaker så kan jag svara betydligt bättre.
 
Iofs, när Glee var som störst och bl.a körde ett avsnitt med Beatles visste många inte vilka Beatles var och vissa tom trodde de kopierade Glee. Just musik skulle jag säga är mycket en generationsfråga, liksom genre, även vad gäller musikikoner. Att veta om WWII är definitivt en del av allmänbildningen. Elvis är inte det imo.

Finns en kul serie på youtube som heter Do teenagers/college kids know, 70's, 80's music osv. Finns även om den äldre generationen kan dagens musik.
Hm...jag vet inte. För mig känns det som om Beatles och Elvis var sådana föregångare för nutida rock och pop att de liksom finns med som någon slags historisk allmänbildning kring musik. Vare sig det är ens musiksmak eller inte. Får man verkligen inte lära sig om Beatles och Elvis i skolans musikundervisning numera?
 
Iofs, när Glee var som störst och bl.a körde ett avsnitt med Beatles visste många inte vilka Beatles var och vissa tom trodde de kopierade Glee. Just musik skulle jag säga är mycket en generationsfråga, liksom genre, även vad gäller musikikoner. Att veta om WWII är definitivt en del av allmänbildningen. Elvis är inte det imo.

Finns en kul serie på youtube som heter Do teenagers/college kids know, 70's, 80's music osv. Finns även om den äldre generationen kan dagens musik.

Kultur ingår i allmänbildning så jo, nog anser jag att man ska veta vem Elvis var utan att man behöver uppskatta musikstilen. Jag kan en massa om konst och musik fast jag själv inte uppskattar alla stilar personligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
355
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 424
Senast: Lilla
·
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
15 064
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp