Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast är det så härligt verkligen? Min fördom tänker att det är mest nyrika karriärister vi talar om? Som pratar om pengar, golf, sin nya segelbåt och köar till Louis Vuitton för att köpa en canvasväska med loggor på?

Nja, det är nog en lite snäv fördom:) Det är en vacker miljö här ute, fina hus och fantastiskt trädgårdsarbete. God mat, rolig sport, fina kläder, mycket vistelse utomhus och mycket socialt umgänge. Det finns mycket härligt här. Människorna är allt från pensionärer till småbarnsfamiljer men den interaktionen som sker handlar mest om sporten och det är kul, det är trevliga människor som jag träffat hittills iaf. Sen om de är nyrika och pratar pengar - högst sannolikt. Men jag väljer att ta del av det jag gillar här och undvika det jag inte gillar:) Vi är ju här, tänker jag, jag och familjen. Så det är nog lite blandat ändå.
 
Nja, det är nog en lite snäv fördom:) Det är en vacker miljö här ute, fina hus och fantastiskt trädgårdsarbete. God mat, rolig sport, fina kläder, mycket vistelse utomhus och mycket socialt umgänge. Det finns mycket härligt här. Människorna är allt från pensionärer till småbarnsfamiljer men den interaktionen som sker handlar mest om sporten och det är kul, det är trevliga människor som jag träffat hittills iaf. Sen om de är nyrika och pratar pengar - högst sannolikt. Men jag väljer att ta del av det jag gillar här och undvika det jag inte gillar:) Vi är ju här, tänker jag, jag och familjen. Så det är nog lite blandat ändå.

Gött! Då har jag nog stött på fel personer i den ”kretsen”! #vågavägrapiké
 
Gött! Då har jag nog stött på fel personer i den ”kretsen”! #vågavägrapiké

Ja alltså, jag tänker just att en visit här ute är lite ytliga samtal och skratt om ett felslag på golfen eller lite småsnack över hur det går att ta med hunden på golfrundan. Jättetrevligt! Men jag skulle gissa att jag inte skulle vilja ta mig igenom en hel middag med en del jag träffat på här ute :D Så med en visit menar jag mest miljön och sporten, bubbel och god mat. Men tror det skulle börja skava ganska snabbt i den här bubblan om man inte har andra umgängen i livet, primärt.
 
Absolut! De brukar dock inte vara dominerande i de miljoer som @Voeux hanforde till.

Ja, precis! Min familj, sambon och jag spelar på alla möjliga klubbar runtom Stockholm och det är rätt blandat med folk. Själva är vi inte rika alls, och golfen som sport har ju lämnat den där överklassgrejen bakom sig. Vilket är superkul! Mer sport till alla! Just detta är ju dock en lite finare klubb, dyrare medlemskap osv.
 
Min senaste dröm. Max skulle tydligen levla upp sina lyxshakes. Och eftersom jag tydligen druckit så många ( :cautious: ) så togs jag ut till någon sorts smakpanel, som samtidigt var en väldigt tävlingsinriktad utslagstävling. Och det gick bra för mig!
Några av de nya smaker vi skulle prova var vin med gröna druvor, vodka med svartvinbär och kanelbulle. Jag gillar ju inte ens vodka så varifrån det kom vet jag inte :rofl::rofl::rofl:
 
För övrigt blir jag helt vansinnig på familjen och sambon som fullkomligt älskar att jag ÄNTLIGEN börjat spela, så det är fan jobbigt peppande. Idag spelade jag jättebra första 7 hålen men apdåligt de sista två. Alltså pinsamt dåligt. Och de bah ”JÄTTEBRA, DU KOMMER JU FRAMÅT!!” och ”BRA SVING!! DU TRÄFFADE BARA BOLLEN LITE FEL!” och jag känner lite att MEN HÅLL KLAFFEN OCH LÅT MIG VARA VÄRDELÖS IFRED DET KAN JU FAN INTE VARA BRAAAAA BARA FÖR ATT MAN INTE LYCKAS SLÅ BOLLEN BAKÅT OCH DET ÄR VÄL FÖRFAN VÄRDELÖST OM MAN INTE TRÄFFAR BOLLEN RÄTT?!?

Aja, nu dricker jag bubbel i stället.
 
Ja alltså, jag tänker just att en visit här ute är lite ytliga samtal och skratt om ett felslag på golfen eller lite småsnack över hur det går att ta med hunden på golfrundan. Jättetrevligt! Men jag skulle gissa att jag inte skulle vilja ta mig igenom en hel middag med en del jag träffat på här ute :D Så med en visit menar jag mest miljön och sporten, bubbel och god mat. Men tror det skulle börja skava ganska snabbt i den här bubblan om man inte har andra umgängen i livet, primärt.

En kompis/bekant till mig är gift med en snubbe som nog stämmer in på checklistan. Iallafall. Han intygade att han hade en polare som var PERFEKT för mig. Jag ville inte vara den så jag gav det en chans. Hela dejten kändes som en arbetsintervju. Han berättade om sin karriär, sitt golfande och sin nya segelbåt. Sen förfärade han sig ca 30 min över att jag inte hade något ”riktigt jobb”.
Av ngn anledning kom vi in på musik och det visade sig då att han hade ingen som helst aning om vem Edit Piaf var. Det blev ngt av en dealbreaker. Så vi sa tack å hej 👋🏼 😂
 
För övrigt blir jag helt vansinnig på familjen och sambon som fullkomligt älskar att jag ÄNTLIGEN börjat spela, så det är fan jobbigt peppande. Idag spelade jag jättebra första 7 hålen men apdåligt de sista två. Alltså pinsamt dåligt. Och de bah ”JÄTTEBRA, DU KOMMER JU FRAMÅT!!” och ”BRA SVING!! DU TRÄFFADE BARA BOLLEN LITE FEL!” och jag känner lite att MEN HÅLL KLAFFEN OCH LÅT MIG VARA VÄRDELÖS IFRED DET KAN JU FAN INTE VARA BRAAAAA BARA FÖR ATT MAN INTE LYCKAS SLÅ BOLLEN BAKÅT OCH DET ÄR VÄL FÖRFAN VÄRDELÖST OM MAN INTE TRÄFFAR BOLLEN RÄTT?!?

Aja, nu dricker jag bubbel i stället.
Bubbel är bra! 🍾
 
En kompis/bekant till mig är gift med en snubbe som nog stämmer in på checklistan. Iallafall. Han intygade att han hade en polare som var PERFEKT för mig. Jag ville inte vara den så jag gav det en chans. Hela dejten kändes som en arbetsintervju. Han berättade om sin karriär, sitt golfande och sin nya segelbåt. Sen förfärade han sig ca 30 min över att jag inte hade något ”riktigt jobb”.
Av ngn anledning kom vi in på musik och det visade sig då att han hade ingen som helst aning om vem Edit Piaf var. Det blev ngt av en dealbreaker. Så vi sa tack å hej 👋🏼 😂

Men åh nej!🙈 Fy fan vad oattraktivt. Sambon har tyvärr några (få) sånna vänner.. en utav dem blev full en gång och pratade bara märkesväskor som han köpt till sin sambo. Han tyckte då att min sambo behövde ”step up” och börja leverera. Jag sa att han levererar i sängen och det är viktigast sen ställde jag mig upp och gick. Alltså astöntigt😂 Men jag var också full. Han heter nu iaf Väsk-Förnamn när jag pratar om honom.
 
Tryckt i mig detta. Min favorit-servitör var tillbaka efter semestern! Han bjöd på efterrätt. Jag försökte försvara mig med att jag måste banta. Han bara ”äh Törnis du är som en Rubens-musa. Hört att Barocken är stekhet nu i höst”.

E8686EE2-8F93-453D-A98E-B9BB14D7ACC9.jpeg
 
En kompis/bekant till mig är gift med en snubbe som nog stämmer in på checklistan. Iallafall. Han intygade att han hade en polare som var PERFEKT för mig. Jag ville inte vara den så jag gav det en chans. Hela dejten kändes som en arbetsintervju. Han berättade om sin karriär, sitt golfande och sin nya segelbåt. Sen förfärade han sig ca 30 min över att jag inte hade något ”riktigt jobb”.
Av ngn anledning kom vi in på musik och det visade sig då att han hade ingen som helst aning om vem Edit Piaf var. Det blev ngt av en dealbreaker. Så vi sa tack å hej 👋🏼 😂
😂😂
Men hur kan man ha missat vem hon var? Det är som att aldrig hört talas om tex Elvis :crazy:
 
Finns många som håller på med golf som inte är ett dugg rika. Eller ja de är som folk är mest helt enkelt.

De är galna. Bodde granne med en golfbana en gång i världen (som att de fick flytta 18 greenen eftersom det hamnade golfbollar i mina föräldrars sovrum) och de var ute och slog på vintern med orangea bollar. Och gudars att ha ponny och se golfbanan och veta att man inte fick rida på den :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
314
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 893
Senast: Lilla
·
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 591
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp