Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt är det mellan sillsalladen och besöket? :nailbiting::rofl:

Ber allt jag kan 🙏🏻

Jag är på något avigt sätt glad att min läkare har sagt att vi väntar lite för jag är i för dåligt skick för ett sådant där cykeläventyr. Om du överlever så har vi i alla fall en vinnande sillsallad-och-kaftan-formel. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Blir en timme typ… 🎣

Jag tror ev att jag kommer överleva! 😅 Är andfådd av att existera så jag antar att de inte kommer köra slut på mig. Samt att man ju är uppkopplad till EKG. Gissar att de avbryter om ngt spårar?
 
Jag väntar på att en trattkantarellomelett med färsk getost ska bli klar. :d

S
Blir en timme typ… 🎣

Jag tror ev att jag kommer överleva! 😅 Är andfådd av att existera så jag antar att de inte kommer köra slut på mig. Samt att man ju är uppkopplad till EKG. Gissar att de avbryter om ngt spårar?
ja, det har jag hört från bekanta - att de avbryter vid behov. Vore väl sådär annars.

Hoppas du har en väl utarbetad belöningsplan!
 
Väntar fortfarande på att bli frisk. Vimsade ner till instaboxen och hämtade paket. Äntligen ett par vinterlöpartights som sitter bra och är sköna :love: Nu ska jag bara returnera de andra storlekarna jag klickade med iom nytt märke och osäker på storlekar.

Det som är så himla surt är att jag inte ens är särskilt sjuk. Ont i halsen och hostattacker då och då, hade lätt gått iväg och jobbat i stallarna om det inte var coronaskit där ute. Är ovanligt skittrött på att spela, se film och serier, och såsa runt.
 
I slutet av fysiklektionen sa läraren "godisklubba, det känns som att något saknats idag men jag har inte kunnat sätta fingret på vad, men nu har jag kommit på det. Du har inte frågat några frågor! Jag är så van vid att alltid få tusen frågor av dig"
Jag frågar visst mycket frågor 🙈😂
 
Jag väntar på att en trattkantarellomelett med färsk getost ska bli klar. :d

S

ja, det har jag hört från bekanta - att de avbryter vid behov. Vore väl sådär annars.

Hoppas du har en väl utarbetad belöningsplan!

Medelåldern här i väntrummet är väldigt hög. Känns på ngt vis en aning betryggande. Blev iofs omsprungen av en tant med rullator på vägen hit meeen 🤪🤪
 
Försöker få övertrött valp-terrorist att sova. Hon är matad, rastad och nu har jag stoppat in henne i hennes hus. Har hittat lugnande sovmusik a la "lugn piano och regn" som jag har på här på datorn för att lugna och dämpa ev andra ljud. Hoppas hon kan sova ett tag nu. :laugh:
Ängel-unghunden ligger på min filtbeklädda fot och tuggar stillsamt ben. Eller.. stillsamt.. Hon gnager så hårt att det gnisslar som en osmord dörr i varje tugga. 😅
 
Varit på stan och både shoppat och lunchat - det är över 2 år sedan sist! En stilla julklappsletar-dejt med mamma. Det var glest med folk en onsdag-mittpådagen, så det var väldigt lugnt :up:
EN julklapp hittade jag och några små bonusklappar, det är ändå kul att få lägga många små paket under granen :p

Så nu är jag helt däckad av hela äventyret... :o
 
Nu ska jag gå ner och kolla läget på rått-fronten. Pray for me osv del 2
Lycka till!
Vi fick ju försändelse med 300 säckar foder som kom på ej avtalad tid och en granne på lagret hjälpte till att lyfta av men inte kunde ta in till vårt lager iom låst.
När sambon kom dit 2 h senare var det trasigt på nedersta säckarna. Måste vara råttor/möss som hunnit ge sig på dem när de stod där ute. Så han fick hand-avlasta och kolla igenom 300 säckar foder a 20 kg säck innan det kunde tas in på lagret utan att riskera få in skadedjur. 6 tons mindre skoj lyftande som också ej hade behövts.. :cautious:
 
Har satt mobilen på ljudlös och vägrar svara med hänvisning till att valp äntligen sover.
Sambo undrade om han skulle handla ngt. Jag vägrar gå förbi valpens hus och knirra på golven för att kolla. Sitter jättetörstig i ett nu helt mörkt vardagsrum. 😅
Friiiiden ändå! :love:
 
Usch! Vaknade mitt i natten av en hostattack samtidigt som jag låg och svalde och svalde och så brände det i halsen..Tänkte sova på bara en kudde för att skona nacken som blir "trött" på två kuddar men magen höll självklart inte med....

Vi har hojt sangen i huvudandan med klossar som ar en dm hoga. Maken kanner ingen direkt skillnad ... min mage gor.:p
 
Kontaktade support för att få hjälp med hemsideprogram jag betalar för. Frågade varför mitt program inte fungerar på en punkt. Det visste inte support. De vet inte om det är en bugg eller om det ska vara så. Eh.. aha..
"Du får kontakta underleverantören."
"Jaha.. Ok, om nu den biten inte funkar och jag måste byta, vilken grej ska jag byta till?"
"Jag vet inte.. Du får läsa om alla produkterna och välja."
"Ok, så jag ska läsa flera sidor långa informationstexter för flera tusen olika program-lösningar?"
"Ja, eller så testar du och leker runt lite bara."
"Eh, menar du att jag bara ska prova mig fram, göra om och göra om och göra om? Fattar du hur lång tid det kommer ta? Kan inte du ge mig någon form av information om vad som skulle passa mig om jag talar om vad jag behöver?"
"Nej, vi har liksom ingen sådan databas där man ser de olika funktionerna."

Men liksom va!? :banghead:
 
Lycka till!
Vi fick ju försändelse med 300 säckar foder som kom på ej avtalad tid och en granne på lagret hjälpte till att lyfta av men inte kunde ta in till vårt lager iom låst.
När sambon kom dit 2 h senare var det trasigt på nedersta säckarna. Måste vara råttor/möss som hunnit ge sig på dem när de stod där ute. Så han fick hand-avlasta och kolla igenom 300 säckar foder a 20 kg säck innan det kunde tas in på lagret utan att riskera få in skadedjur. 6 tons mindre skoj lyftande som också ej hade behövts.. :cautious:

Fan vad segt.

Update på råttfronten. Jag har begått mord.
 
Sambo messar: "Är valpen vaken?"
Jag: "Nej, sover."
Han, hoppfullt: "Ska jag stanna borta/gömma mig ett tag till?"
Jag:
26A3BE1F-FFFC-4746-BB1E-82F91FF197C2.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 628
Senast: hundtant
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 602
Senast: pepp
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp