Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bakat pepparkakor igen, för uppenbarligen har vi RÅTTOR i köket.... Förra omgången nästan helt slut, nämligen..... :nailbiting: :D

Tror jag ska ta en dusch och sedan stänga av TVn och fortsätta läsa Ronja Rövardotter. Jag satt på jobbet på lunchrasten och fnissade för mig själv när jag läste rumpnissarnas repliker..... "Voffor gör ho på detta viset? Ha sunder taket, voffor då då?" :rofl:
 
Det var fantastiskt! Men äggröra med skinka låter inte fy skam heller.

Middagssoppan fick också besök av trattkantareller :d mixade tillsammans med spenat, kycklingbuljong och obscena mängder ghee för krämighet. Och kyckling. Såå gott!
Nä, den blev bra med rökt skinka. Kantarelltoast slår ju det mesta dock :d

O soppan lät god också! Tror jag "måste" ta och köpa kantareller/svamp i helgen :d
 
Alltså älskar Kavall! Några killar har startat små lager med varor som de sen cyklar ut och levererar till folk inom 10 min.
Tex nu skulle jag göra lax med ingefära och lime. Inser att jag har slut lime. Går in i appen, klickar in några lime, 8 min senare plingar det på dörren, glad snubbe levererar lime och önskar en trevlig afton!
Här ute måste man typ bo stort och vara hoarder om man inte ska bli utan ingredienser vid oplanerad matlagning.
(Höll på att skriva foderstat i brist på rätt ord..) 😅
Fast sambo har blivit väldigt bra på att erbjuda sig åka och handla småsaker om lillhunden är uppe och jobbig. 🙄 😅
 
Har bakat pepparkakor igen, för uppenbarligen har vi RÅTTOR i köket.... Förra omgången nästan helt slut, nämligen..... :nailbiting: :D

Tror jag ska ta en dusch och sedan stänga av TVn och fortsätta läsa Ronja Rövardotter. Jag satt på jobbet på lunchrasten och fnissade för mig själv när jag läste rumpnissarnas repliker..... "Voffor gör ho på detta viset? Ha sunder taket, voffor då då?" :rofl:
Min jag mötte Lassie: jag är god vän med kvinnan som gjorde vildvittrornas röster i filmen :D
 
Haft en tuff dag. Men jag kämpar på även om hjärnan är emot mig. Kämpar och kämpar. Imorgon är det nog en bättre dag. Hoppas på att det är mindre kaos i huvudet då.
Vill mest bara hem, men har kommit överrens med läkaren att jag iaf stannar tills på fredag. Så jag kämpar vidare här.
 
Efter stall och skön promenad med pållan I solskenet :love:; hårremen lyste som guld i solen och så hörde och såg vi en hackspett när vi stannade upp en stund för att "bara vara"❤. Innan vi såg på Bonde hjälptes sambon och jag åt med att sätta upp julgardinerna i köket; är ju lite onödigt bökigt ensam när vi har så stort härligt köksfönster 😍. Så nu är alla julgardiner uppe 😊. Bonde ja; Backis verkar ju lika genuint härligt som Heidi är läskig med sitt beteende....Medan vi soffhängde lekte kissarna en stund i stora kattmöbeln för att sen slappa på varsin "våning" 🥰.
 
Haft en tuff dag. Men jag kämpar på även om hjärnan är emot mig. Kämpar och kämpar. Imorgon är det nog en bättre dag. Hoppas på att det är mindre kaos i huvudet då.
Vill mest bara hem, men har kommit överrens med läkaren att jag iaf stannar tills på fredag. Så jag kämpar vidare här.

Hoppas du snart känner dig bättre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: em76
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 604
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp