Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar med mig den här störningen från den andra tråden:
Att mina kollegor på jobbet är så oförmögna att hantera en diskmaskin... Den är uppenbarligen full, men istället för att starta den så lägger man sin skit i diskhon och går därifrån...

På mitt jobb finns det många som har tid att gå och ta kaffe, men absolut inte tid att starta en ny omgång om de tar det sista. När man har gjort det ett par gånger tar det ca 30 sekunder att sätta igång en ny termoskanna. Mycket mindre tid än vad det tar för stackaren som kommer en liten stund senare, och som måste både starta kaffet OCH stå och vänta på att vattnet ska rinna ner.... :cautious:
 
Stör mig så sjukt på en kollega som är så rädd att förlora jobbet att hen oavbrutet underminerar mig försatt ställa sig själv i bättre dager och undvika att det anställs en vikarie för hen under dennes tjänstledighet. Hen vill inte ha en vikarie då hen är rädd att hen kommer ersättas med vikarien och inte få komma tillbaka.
 
Satt på bussen med en bekant, märkte att personen i sätet bakom som är lite ovanför rörde sig och jag kollade men tänkte att denne tog av sig ytterkläder eller annat i den stilen. När vi gick av bussen kollade bekantingen runt oss för att se att personen gick bort och berättade sedan att IDIOTEN HADE PILLAT PÅ MITT UPPSATTA HÅR?!!! Jag som just skaffat mig "scrunchies" efter ett liv med smala hårsnoddar och var så glad över att inte känna mitt alldeles för långa hår vara i vägen. Kul att någon annan ville känna eller vad fan i helvete...
 
Katten fick mat klockan 19 precis som vanligt. Det verkar hon ha glömt, för nu går hon runt och skriker efter mat. Jag älskar den katten, men just nu vill jag typ strypa henne. (Obs obs, talesätt, ej bokstavligen)

Om Megara bara gick runt och skrek (hon har försökt det några gånger) så är det inga problem med att ignorera henne. Hon går istället fram och tillbaka mellan mig och tangentbordet och sätter sig sedan med rumpan på tangentbordet och stirrar på mig. Om hon inte kör upp rumpan - med svansen rakt upp, i ansiktet.

Just nu sitter hon på musmattan och slickar mig intensivt på armen/handen så jag inte kommer åt musen. Till slut när hon tröttnar på att vara trevlig så biter hon mig.

20231218_214944.jpg
 
Har en störning som inte längre är en störning! Detta har jag stört mig en del på men fattade nyss hur man gör!
När man sveper ner rutan på telefonen så ibland kommer fel sida upp. Och jag tycker jag gjort likadant varje gång men nu märkte jag skillnaden. Man måste hålla längst ut till höger och svepa neråt. Jag har hållit någon cm ifrån och får då fel sida upp.
Wow detta känns helt revolutionerande :rofl:
Slipper störa mig på detta nått mer :D
 
Stör mej på att jag måste sova halvsittandes. Vaknade i morses och var så igenkorkad i bihålorna och näsan så det gjorde ont i huvudet och ansiktet. Gjorde inte lika ont när jag sprayat och sittlåg ner istället. Men det är inte bekvämt att sova på rygg. Jag sover alltid på sidan eller i framåtstupa sidoläge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 425
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 296
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 912
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp