Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att jag har gnällt nu över att det är kallt gick jag till vårt stora förråd och botaniserade efter element. Vanligtvis är det soprent på element och fläktar då klimatet på den här arbetsplatsen är svinkallt höst och vinter, bra på våren, bastuvarmt på sommaren :D

Men där stod det ett element! Måste tillkommit sedan i måndags för jag snokade efter element då också. Ett jättejättestort element dessutom. Det värmer mycket bättre än det jag hade innan :up: Kvarstår att se hur jätteelementet klarar sig i vinter men just nu är jag sjukt nöjd.
 
Det är inte minusgrader, men det är drag (från en stor glasad entré där det ofta står öppna dörrar) och blir lätt runt 15 grader, och så sitter jag still i flera timmar = det blir kallt.

Jag har påpekat det vid alla arbetsmiljörundor i 5 år. De har sagt att de ska "titta på det" och har som sagt gett mig värmefläktar och element.


Hade samma när jag jobbade som receptionist. Där var vi dessutom tvungna att stå med kavaj vilket innebar att jag hade dubbla underställsbyxor. 3 element under receptionsdatorn så man kunde sticka ner händerna och värma dem. linne, långärmat, skjorta, väst kavaj. Jaghar vanligtvis storlek 36 men på vinterhalvåret minst st 42 :D

Så skönt att slippa det
 
När jag hör sånt här blir jag extra glad över hur vi valde att gifta oss 😂 Hoppas det löser sig för er 🥰

Förstår det 😅 Vi ska ju "elope", egentligen, så den delen känns kul och okomplicerad. Sen är det mest jag som tampas med att det inte känns bra att skippa firandet med vänner och familj helt så jag försöker få till en vanligt jäkla fest, men det verkar ju helt omöjligt hur jag än vrider och vänder på det 😅 Så då bestämmer vi oss för att helt enkelt skita i det. Sen går det några veckor och den där krypande känslan av att jag ändå vill fira kommer tillbaks. Så då planerar jag nåt, som sen visar sig inte funka och så blir jag sur, och så går det runt så 😂
 
Förstår det 😅 Vi ska ju "elope", egentligen, så den delen känns kul och okomplicerad. Sen är det mest jag som tampas med att det inte känns bra att skippa firandet med vänner och familj helt så jag försöker få till en vanligt jäkla fest, men det verkar ju helt omöjligt hur jag än vrider och vänder på det 😅 Så då bestämmer vi oss för att helt enkelt skita i det. Sen går det några veckor och den där krypande känslan av att jag ändå vill fira kommer tillbaks. Så då planerar jag nåt, som sen visar sig inte funka och så blir jag sur, och så går det runt så 😂

Vi hade också egentligen tänkt ha en fest senare men det blev aldrig av. Vi hade ju en 1 åring då och det blev helt enkelt inget. Men våra närmaste vänner fixade såklart möhippa och svensexa för oss i efterhand och då blev det fest på kvällen efter dag med roliga aktiviteter. Så det blev ju lite fest ändå men då blev det bara med vännerna, inte hela släkten :)
 
Nä nu vill jag att tiden ska gå så jag får gå hem!
Sitter och lyssnar på pirate shanties och googlar på te. Blev precis klar med en lite större uppgift och det känns som att det inte går att börja med något nytt. Det ska komma en student snart och hämta ett papper annars är det som att alla övergett skolan. Bara jag och en till kollega här. O_o
 
En fördel med hur jag bor nu är att jag snabbt vant mig vid att bo utan grannar vägg i vägg, lite för snabbt :angel: (dvs jag kan ha högt ljud på till sent på kvällen.)
Kollade just in lite lägenheter och jag kände lite grann att jag skulle vilja ha ett litet hus men utan någon gräsplätta :angel:
 
Hemma från skogen.Hittade mänger av fina bär. Blev tungen att skärpa mig och gå hem innan hinken blev för jobbig att bära hela långa vägen tillbaka till bilen.

Hunden tyckte i vanlig ordning att jag var tråkig och försökte klättra på mig om det fanns nån sten eller stubbe han kunde hoppa från. Eller så bet han i mina armar när jag plockade och la sig ovanpå de bär jag försökte ta.

Men det blev såpass mycket att jag kan betrakta årets upppdrag slutfört. Nu återstår bara rensning. Men det är inte något stort jobb.
1600352670611.png
 
Har en inte alltför minimalistisk outfit på mig som inte helt smälter in bland torsdagspendlarna!
Har målat hela dagen och nu ska jag åka båt till slott och gå på modevisning 🥂

Fick Askungenvibbar här hemma. Jag sitter här i sambons luvtröja, raggsockor, osminkad, hår som ett penntroll och äter äggmacka. Men "vad är väl en bal på slottet? Säkert uuurtråkig och.."
👠👗 vs 👩‍🌾
:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 768
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 201
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp