Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Receptet är lite oklart... svärmor slänger i typ allt mjöl hon har hemma och blandar med jäst, mjölk, vatten och smör. Men jag kan gräva fram ett recept som är till för att användas om man inte har en vedeldad ugn. De gräddar man i stekpannan för att få en liknande effekt som när man använder en vedugn.
@hastflicka
Har man inte bakugn så kan man i Sverige skaffa sig en häll för tunnbröd. Väninnan med caféet bakade på den och det blev bra!
1600780243288.png
 
Nahe. Fixa lite tvätt, en sån där supergod äpplepaj att ta med till stallkompisarna och bjuda på fika medan pållanm får käka hö inne (vilodag) :d och panera rödspättor. Hade eg. tänkt dammsuga undervåningen med meeen tänker verkligen inte stressa. Får se hur långt jag hinner. Ska stänga av datorn/låta bli mobilen. Jobbar eg på att försöka minska skärmtiden rejält då den verkligen stjäl tid :cautious:.
 
Om @athena_arabians kan tanka sig att dela med sig av recept och hur i hela friden's dagar man far till tunnbrod det med vanlig ugn kanske jag slipper Matzos till jul ... och kan ata tunnbrod tills dess ocksa :d
Du behöver en bakugn, järnspis eller pizzaugn att grädda i, det ska bli riktigt, riktigt varmt! Mjöl, mjölk, jäst och salt, rör ihop till en ganska lös deg, låt jäsa och baka sedan ut med en kruskavel till stora runda kakor som gräddas snabbt i mycket hög värme och sedan låt de kallna på galler innan de skärs upp och packeteras innan frysen.

Godast är att få dem nygräddade och med extrasaltat smör som rinner nerför fingrarna medan man äter. :d
 
Du behöver en bakugn, järnspis eller pizzaugn att grädda i, det ska bli riktigt, riktigt varmt! Mjöl, mjölk, jäst och salt, rör ihop till en ganska lös deg, låt jäsa och baka sedan ut med en kruskavel till stora runda kakor som gräddas snabbt i mycket hög värme och sedan låt de kallna på galler innan de skärs upp och packeteras innan frysen.

Godast är att få dem nygräddade och med extrasaltat smör som rinner nerför fingrarna medan man äter. :d
Meeen sluta suktas nuu :cry::D
 
Nya grovfodret har analysen klar så det har jag börjat räkna på. Ska dock räkna vidare imorgon när jag är i stallet och kan kolla innehållsförteckning på alla burkar :p
Som det ser ut nu så är grovfodret, havre och vetekli klart men mineraler måste kontrolleras.

Dottern är på friidrott och jag ska alldeles strax duscha, igen :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 472
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 565
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 611
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp