Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade flyt med middagsplaneringen (ibland har man ju verkligen noll inspiration 🙃) så slängde ihop en handlingsnota tidigt imorse då jag kom på att det vore lika bäst och veckohandla efter jobbet idag när jag slutar som tidigast; 10.15 😄. CG hade billigt lösgodis meeen så skön känsla att bara gå förbi och inte handla godis alls 👌. Man kan ju istället tro vi bara ska äta middagar med ost haha 🤪. Nåja. En maskin tvätt snurrar, varorna inpackade. Lunchat i lugn och ro. Nu ska jag ägna mig åt min KBT-behandling en stund 😊.
 
Ok... om jag fattat del hela rätt är Polarknäcke (som halva tråden suktar efter) bara runda hårda tunnbröd? *kryper under min sten igen :laugh:*

Själv vill jag ha svärmors hembakta tunnbröd, av den mjuka varianten :love:
Ja! och de är gudomliga 🤩

Alla lever inte lyx och superflärdiga rikemansliv och har svärmödrar som BAKAR tunnbröd :rage:
Jag har aldrig ätit hembakta tunnbröd :cry: Lyckost!
 
Sitter och kollar på "costube"-videor på YouTube och drömmer mig bort till jul då jag ska åka ned till Gotland och när jag ändå är där tänkte jag försöka övertyga min tyg-dealer att han kan öppna sin butik så att jag kan köpa typ ALLT TYG!! Trodde aldrig att jag skulle bli någon som bara kan tänka mig köpa tyg från typ 2-3 handlare, allt annat är "skräp". Min plånbok önskar dock att jag inte var så snobbig :P

Vilka köper du ifrån? :)
 
Ja! och de är gudomliga 🤩

Alla lever inte lyx och superflärdiga rikemansliv och har svärmödrar som BAKAR tunnbröd :rage:
Jag har aldrig ätit hembakta tunnbröd :cry: Lyckost!

Jag vaxte upp med en mormor som bakade bade hart och mjukt tunnbrod i en riktig tunnbrods ugn. MEN DET FINNS INTE ETT JAKLA TUNNBROD ATT KOPA HAR I OREGON.:rage: Nar jag ska gora dopp i grytan till jul far jag kopa Judiskt brod, Matzo ... Det ar INTE alls lika gott. Inte ens i narheten. JAG VILL HA RIKTIGT TUNNBROD.

Ena sonen ler varje ar nar vi ater dopp i grytan :grin:. Han sager inget, men ironin att doppa kosher brod i skinkspad slar honom varje ar.
 
Jag vaxte upp med en mormor som bakade bade hart och mjukt tunnbrod i en riktig tunnbrods ugn. MEN DET FINNS INTE ETT JAKLA TUNNBROD ATT KOPA HAR I OREGON.:rage: Nar jag ska gora dopp i grytan till jul far jag kopa Judiskt brod, Matzo ... Det ar INTE alls lika gott. Inte ens i narheten. JAG VILL HA RIKTIGT TUNNBROD.

Ena sonen ler varje ar nar vi ater dopp i grytan :grin:. Han sager inget, men ironin att doppa kosher brod i skinkspad slar honom varje ar.
Stackars stackars dig :(
Alla som vill ha tunnbröd borde få det. Borde vara mänsklig rättighet :D
 
Om @athena_arabians kan tanka sig att dela med sig av recept och hur i hela friden's dagar man far till tunnbrod det med vanlig ugn kanske jag slipper Matzos till jul ... och kan ata tunnbrod tills dess ocksa :d

Receptet är lite oklart... svärmor slänger i typ allt mjöl hon har hemma och blandar med jäst, mjölk, vatten och smör. Men jag kan gräva fram ett recept som är till för att användas om man inte har en vedeldad ugn. De gräddar man i stekpannan för att få en liknande effekt som när man använder en vedugn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 452
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 621
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 598
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp