Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är färgfläckar i hissen vet alla vem som är den skyldiga 😅🤷🏼‍♀️

396223C4-50E8-4760-82F2-99AB20E5701F.jpeg
 
Jag har haft en sååå bra kväll med hästen :love:

Behövde verkligen det, fick en paus från allt i huvudet. Men såhär efteråt får jag sjukt dåligt samvete för att jag tänkt/planerat/försökt överge henne (och ponnyn, och hundarna) för alltid, vad är jag för jävla skräp till matte då egentligen? :crazy: Och det värsta är att FAST jag hade en underbar kväll med henne och är SÅÅÅ glad och tacksam för det, så är det ändå alldeles för mycket mörkt, negativt och destruktivt i huvudet :meh:
 
Måste ändå tacka @tornblomma för att hon har fått mig att våga bära färg.
Alla på jobbet kommenterar mina stora örhängen och mina kläder med mycket färg att jag är så modig som vågar.
Men det är tack vare dig törnis.
Man blir glad av färg, så är det :)
Köper nästan aldrig nåt svart längre
Såg en tjej idag på jobbet som hade SÅ glada färger på sig, ville kommentera men gjorde inte det. Ångrade mig sen. Hon gjorde mig glad!
 
Är på gymmet och de spelar Starboy i högtalarna, och kan inte låta bli att garva. Har festat med en kille i några år nu som alltid kommer med egna livvakter, stora drinkbord och stort entourage. Ball kille, tycker han nog. Så såg en kompis honom på Tinder och han hade just Starboy som Tinder-låt :rofl: Alltså såååå kul. Bitches och pengar och mother fucker STARBOY.
 
Fick ett trevligt mail av en tjej som frågade om vi kunde bli kompisar! Hon bara ”förlåt om detta låter lite märkligt typ hej ska vi leka och vill du bli min kompis typ 30 år efter att det sättet var gångbart”.
Jag tyckte det var ett svinkul förslag så nu ska vi ses senare i veckan! :D
 

Visst?! Tänkte först bjuda in henne till morgondagens allmänbildande afton på Konstnärsbaren. Vi är ett gäng som ses och redovisar ämnen för varandra (och dricker större mängder vin medan vi gör detta) men tänkte att hon kanske drar tillbaka sin kompis-ansökan då så börjar lite chill 😅 Mvh vill inte framstå som FÖR märkligt på första kompisdejten :angel:
 
Visst?! Tänkte först bjuda in henne till morgondagens allmänbildande afton på Konstnärsbaren. Vi är ett gäng som ses och redovisar ämnen för varandra (och dricker större mängder vin medan vi gör detta) men tänkte att hon kanske drar tillbaka sin kompis-ansökan då så börjar lite chill 😅 Mvh vill inte framstå som FÖR märkligt på första kompisdejten :angel:
Hon hade kanske fått lite prestationsångest (det hade nog jag fått)..... :D
 
Du behöver en bakugn, järnspis eller pizzaugn att grädda i, det ska bli riktigt, riktigt varmt! Mjöl, mjölk, jäst och salt, rör ihop till en ganska lös deg, låt jäsa och baka sedan ut med en kruskavel till stora runda kakor som gräddas snabbt i mycket hög värme och sedan låt de kallna på galler innan de skärs upp och packeteras innan frysen.

Godast är att få dem nygräddade och med extrasaltat smör som rinner nerför fingrarna medan man äter. :d

drooling.jpg



Jag ar sa oerhort avundsjuk 😫 Jag har spenderat over en halvtimma pa att googla pizza ugnar (hittade en for 6000 som var sa HIMLA haftig ...😩 PRECIS vad jag inte behover.😒
 
Har varit ute pa landet och kort skolbuss idag. Det formligen vimlar av kaniner, ekorrar, och vilda kalkon familjer. Det blir manga nya kluckeri-kluckare till jaktsasongen i var.
Tursamt nog har vi inte sett nagra radjur eller elk (kronhjort) efter vagen. Formodligen for att det ar jaktsasong pa radjur och elk med pil och bage ... de ar duktiga pa att gomma sig under jakt sasongen.:p

Jag kor pa sma grusvagar dar jag maste vanda bussen (14 meter lang med 5 meter overhang bakom bakhjulen. Overhanget dar bak petar ut motsatt hallet man svanger till nar man kor ...) genom att backa in pa sma infarter eller i vissa fall sma korsvagar. Tur det inte ar morkt annu ... nar morkret kommer raknar jag med att vara tillbaka i sta'n och kora dar man inte far backa hur som helst och dar det finns gatlysen.:sneaky:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 263
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 783
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 540
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 090
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp