Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yup men han var mer än en konstnär, han var dessutom en uppfinnare som skissade på ett flygplan 400 år innan det uppfanns. Några av hans mest berömda verk är Mona Lisa, The Last Supper och naturligtvis Vetruvian man, som fö skickades med i NASA:s rymdfarkost som en av exemplen på mänsklighetens civilisation ;)

600px-Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_inventions_of_Leonardo_da_Vinci
Coolt! Tack, nu har jag lärt mig ytterligare något nytt :D
:angel: Nu har jag lärt mig något nytt, tack! :angel:
Så bra att du kunde lära dig något av det också :up:

Jag känner mig ungefär lika begåvad i historia som jag är som forskare. Och jag är ingen forskare eller i närheten av att kunna titulera mig som forskare... :angel:
 
Inte min dag idag, nya upplägget slutade med ytterligare tre tår mosade, ett knä och en smäll på huvudet. Dessutom visade det sig att jag inte satt på torkskåpet så kläderna var fortfarande blöta :meh:

Funderar på att lägga ner allt för ikväll, äta några varmkorvar med bröd och invänta Tampa-Dallas
 
En uppdatering om corona-läget skickades precis ut till alla elever, lärare och vårdnadshavare. Troligtvis har autocorrect varit med på sitt lilla hörn då andra meningen är följande:

"Sex weeks now have passed of the autumn term meaning routines been settled and all new students at X have found their place at X."

Mitt Happy valentines-klistermärke igår känns plötsligt ganska oskyldigt :rofl: :angel:
 
Hästen diskad och alla djur har fått sitt för idag. Ska bara byta täcke på den diskade hästen om en timme och så släpper jag ut honom strax innan vi ska gå och lägga oss så har han torkat så mycket det går inför natten :)
Nu blir det film och godis med maken och yngsta dottern. Äldsta dottern är hos kompis.
 
Nu har jag asmycket ångest = risken för att göra nåt dumt igen ökar markant :down: Har en tvätt i maskinen som är klar om en halvtimme, hundarna ska ha mat och ut på sista kissen om en timme så jag behöver alltså göra NÅNTING en timme innan jag kan gå och lägga mig och försöka sova bort skiten. Vet bara inte alls vad jag ska göra för jag är så jävla rastlös och ångestig och kan inte koncentrera mig på nåt :crazy:
 
Nu har jag asmycket ångest = risken för att göra nåt dumt igen ökar markant :down: Har en tvätt i maskinen som är klar om en halvtimme, hundarna ska ha mat och ut på sista kissen om en timme så jag behöver alltså göra NÅNTING en timme innan jag kan gå och lägga mig och försöka sova bort skiten. Vet bara inte alls vad jag ska göra för jag är så jävla rastlös och ångestig och kan inte koncentrera mig på nåt :crazy:
Ta en promenad, ut och spring, titta på något på tv. Har du benso så ta det, är nu du behöver det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 809
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 652
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 861
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 779
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp