Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit på vad pappa ska få i julklapp nu! Det är jättesvårt att köpa presenter till honom, han önskar sig aldrig något och har redan allt. Men nu tror jag att jag har en idé.

Det blir nog mer som en skämt-grej. Men om jag inte kommer på något bättre så har jag i alla fall en reservplan :up:

Jag och pappa har redan fixat en julklapp till pappas tjej. Vi köpte den i typ Juli och den är förvarad hos min mamma. Sist pappa försökte gömma en present till henne i max några dagar lyckades hon hitta den när hon fick för sig att städa på just det stället, just då. Men hos min mamma kommer hon förhoppningsvis inte hitta den :D
 
Jag vill inte alls vara vaken nu :down: Men fryser för mycket för att somna om. Kanske dags att stänga fönstret och/eller byta till tjocka vintertäcket.

Vaknade med näsblod som fick delar av min säng att se ut som en brottsplats :crazy: Bara att kliva upp, få stopp på näsblodet, tvätta av mig och sen gå och lägga mig igen. Borde byta sängkläder men orkar inte nu, kanske under dagen. Nu vill jag somna om men det är tydligen omöjligt :cautious:
 
Har morgonmedicinerat två marsvin och serverat frukost till allihop. Sonja är fortsatt pigg, och lille Wilmer som åt så dåligt igår verkar mycket piggare idag och ville ha sina frukostgrönsaker :)

De är marsvin, så det kan vända fort, men just nu känns det rätt bra.
 
Skrattar åt kollegan som är lite sur. Han har varit ute hos en av våra kunder och projekterat för ett stort husbygge. Han har lagt massor av timmar på att hitta en bra lösning med rätt produkter som håller för kraven och verkligen ansträngt sig till max för att det ska bli så bra som möjligt för alla inblandade.

I samband med att vår lagerchef skickade ut produkterna till kunden gick också ett automatiskt mail med beställningen ut till kundens mail, skickat från vår lagerchefs adress.

Kunden har nu svarat på lagerchefens mail:
"Tack så mycket för hjälpen (lagerchefens namn)! Det gjorde du riktigt bra!"

Min kollega är nu lite grinig över att han som lagt ner 20 timmars arbete på kunden inte fick tackmailet. Vår lagerchef som la ner ca 2 minuters arbete hävdar dock att mailet självklart kom till rätt person och att kollegan inte kan ha varit särskilt minnesvärd för kunden eftersom denne inte ens kom ihåg honom :laugh:

Lagerchefen har ett utländskt namn, kollegan har ett svenskt så det är inte så himla lätt att förväxla dem :laugh:
 
Sovit ruggigt dåligt.

Är hundvakt åt mammas hund vilket innebär att för att hunden ska sova bra har han ju sovit med oss. = jag har frysit som hejsan för den hunden har snott allt täcke.

Jag är verkligen megatrött
 
Sitter på jobbet och... big surprise, har ont i hela kroppen.
Fattar inte vad som händer med mig, allting gör ont och är obekvämt :rage: Okej att det är så i någon vecka efter att man tränat mycket men nu har jag för sjutton haft ont i ca två månader och tränar mindre för att utesluta att det är träning.
Blir bara sur.
 
Det var skönt att komma ut en sväng igår. Min mamma har legat på sjukhus flera dar nu efter sin operation, och ligger kvar på IVA. Men hon kan tala i telefon och klaga på maten, på att det är långtråkigt, på att man inte får eget rum, på att hon missar Efterlyst för de har ingen TV på IVA... Så lite ös är det ändå i henne - jag hade varit mer orolig om hon var helt passiv och tyst.

Vi trodde att hon skulle få komma till avdelningen redan igår förmiddags men istället fick de ge henne två påsar blod, och nu ska hon troligen skickas en vända på dialys för att få igång den fungerande njuren. Hon har ljudböcker i alla fall och får ha sin mobil så hon ringer runt med jämna mellanrum och kontrollerar så att inga vardagsbeslut sker utan hennes godkännande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 903
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 666
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 092
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 837
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp