Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft besök i förmiddags, jättemysigt med barn.
Sedan var jag och shoppade en ny vattenflaska åt hamstern som inte läcker.
Han vaknade till då så passade på att mysa lite med honom.

Shino i en kopp med min favoritglasyr shino.

IMG_20201002_100132_288.jpg
 
Fuck. Nu messade särbon att han fått samma symtom som mig. Huvudvärk, trött och lätt febrig. Jag har även lite ledvärk men det är inget ovanligt för att vara jag. Vi sågs hela förra veckan och jag åkte hem i Måndags. Hoppas att det är nått annat än C-19 vi åkt på.
Jag lär inte få svar på testet förens tidigast i morgon.
 
Haft besök i förmiddags, jättemysigt med barn.
Sedan var jag och shoppade en ny vattenflaska åt hamstern som inte läcker.
Han vaknade till då så passade på att mysa lite med honom.

Shino i en kopp med min favoritglasyr shino.

Visa bifogad fil 57981
Vilken sötnos :love::love::love:
Är den snäll? Jag har lite av en fördom om att hamstrar bits efter en praktik i djuraffär :o Vilket är synd, de är ju så söta!

(Gerbilerna var lite skyggare men de bet åtminstone inte :cautious::love:)
 
Fryser fortfarande, fast jag sitter inlindad i ett täcke :down: Måste ändå ut med hundarna snart och sen till stallet. Kommer frysa ihjäl... Jag kan ju inte gärna ha vinterjacka nu heller när det är typ 10-12 grader, vad ska jag då ha när det blir kallt på riktigt :crazy:
 
Sitter på jobbet och... big surprise, har ont i hela kroppen.
Fattar inte vad som händer med mig, allting gör ont och är obekvämt :rage: Okej att det är så i någon vecka efter att man tränat mycket men nu har jag för sjutton haft ont i ca två månader och tränar mindre för att utesluta att det är träning.
Blir bara sur.
Du vet att långvarig stress till slut sätter sig i kroppen?
När du ignorerar signalerna så tar kroppen till nästa knep för att få dig att vila. Ja det blir fysiska åkommor.
Jag vill bara att du tar hand om dig! :heart
Om ditt jobb och din chef inte bättrar sig så är det dax att kontakta skyddsombud, fack och företagshälsovård. Jag hoppas att du har tillgång till det?!

Jag vill helst inte skrämmas men om du inte lyssnar på din kropp så kan det bli värre, mycket värre... och ingen tackar dig efteråt för ditt slit och engagemang.
 
Vilken sötnos :love::love::love:
Är den snäll? Jag har lite av en fördom om att hamstrar bits efter en praktik i djuraffär :o Vilket är synd, de är ju så söta!

(Gerbilerna var lite skyggare men de bet åtminstone inte :cautious::love:)
Känner den inte så väl än, men än så länge nafsar den bara lite. Tror den vill se om jag går att äta på. 😅
Haft en massa gerbiler innan och de fick bara komma upp från sitt akvarium när jag skulle byta spån för det bet mig.
Men de hade ett jättestort akvarium fullt med spån så de mådde bäst där. Kul att se dom gräva sina gångar som om de vore gruvarbetare. 😅
 
Målat ett intensivt en-timmes-pass men nu tar jag nog helg 🎈🥂
Stod precis och dansade med inlevelse och sjöng till denna när finans-grannen tittade in.


Han stämde in i kören, gjorde några sköna moves och knäppte takten med fingrarna. Visste inte att han hade dessa egenskaper så förslog att direkt vi skulle starta ett band och köra covers på gamla godingar. Han skulle EVENTUELLT överväga saken :rofl:
 
Känner den inte så väl än, men än så länge nafsar den bara lite. Tror den vill se om jag går att äta på. 😅
Haft en massa gerbiler innan och de fick bara komma upp från sitt akvarium när jag skulle byta spån för det bet mig.
Men de hade ett jättestort akvarium fullt med spån så de mådde bäst där. Kul att se dom gräva sina gångar som om de vore gruvarbetare. 😅
Det är lite lustigt hur jag är lite räddare för de minsta än de större husdjuren :cautious: Men har väl spillt lite för mycket blod :cool::rofl:
Dvärghamstrarna var värst (ettrigast) :o:cautious:

Jag brukade sträcka in min arm i buren och låta gerbilerna skutta in i tröjärmen :love: Tyvärr bodde just gerbilerna rätt trångt, men jag öste på med spån :love:
 
Det är lite lustigt hur jag är lite räddare för de minsta än de större husdjuren :cautious: Men har väl spillt lite för mycket blod :cool::rofl:
Dvärghamstrarna var värst (ettrigast) :o:cautious:

Jag brukade sträcka in min arm i buren och låta gerbilerna skutta in i tröjärmen :love: Tyvärr bodde just gerbilerna rätt trångt, men jag öste på med spån :love:
Hade en dvärghamster som barn, den vet min hund i nosen. Efter det var han livrädd för hamstrar, så fort man tog upp den sprang han och gömde sig så långt bort han kunde. 😅
 
Du vet att långvarig stress till slut sätter sig i kroppen?
När du ignorerar signalerna så tar kroppen till nästa knep för att få dig att vila. Ja det blir fysiska åkommor.
Jag vill bara att du tar hand om dig! :heart
Om ditt jobb och din chef inte bättrar sig så är det dax att kontakta skyddsombud, fack och företagshälsovård. Jag hoppas att du har tillgång till det?!

Jag vill helst inte skrämmas men om du inte lyssnar på din kropp så kan det bli värre, mycket värre... och ingen tackar dig efteråt för ditt slit och engagemang.
Tack :heart
Jag har en lista redo på allt skit och kommer kontakta facket på en gång så fort det blir kaos igen (tidigare var det det som var en spärr att kontakta facket).
Jobbar också på att få till mig lite mod att be om att få gå på företagshälsovården. Tröskeln dit känns om möjligt större än sist då jag både ogillade den psykologen jag fick och chefen jag har nu är svår att prata med.

Har naprapat på onsdag, jag hoppas att naprapaten kan hjälpa mig lite med det här. Det blir ju som en ond cirkel med stress + spänna sig = ont, ont = mer stress + mer spänna sig. Kanske kan hon bryta den onda cirkeln lite, även om jag ju fattar att nyckeln till det ju är att plocka bort stressen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 069
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 464
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 063
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 292
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp