Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:confused:
Har vi kommit så långt att folk inte vet vad kortbetalning är längre?
- Hej hur betalar jag X, swish eller betalar jag med klockan?
- Hej! Du kan betala med kort.
- Vad?
- Kort.
- Nu förstår jag inte?
- Kortbetalning? (jag visar upp ett random kort och viftar med det)
- Näe jag fattar inte? Swish eller kan jag betala med klockan?
- Nej... Kort. Kreditkort. Bankkort. Som på mataffärerna?
- Jag får komma tillbaka senare!
- Ok?

:eek:
 
Försöker skriva, borde gå bra eftersom jag har varit iväg och tankat energi med Ville hos hans bästa kompis, de röjde runt ute en timme, jag fick fika före och myste med ettåring, sen promenerade vi ut och kikade i deras uthus på alla roliga grejer. De har en helt fantastisk drängstuga/undantag. Det liksom bara kliar i fingrarna att få fixa i ordning. :)
 
Lite "fönstershopping" och kanske "fyndköp"-runda på Marieberg. Det blir i alla fall besök på Eko och Flying Tiger. Så mkt vet jag.

Intressant, via google finns Flying Tiger på Marieberg och ja, jag har varit där förut. När jag kom dit snurrade jag runt på både våning ett och två men inte skymten av Flying Tiger. Då for jag till entrén och tittade på översiktskartan, klickade fram alla butiker i huset från A-Ö... Flying Tiger våning ett... Jag snurrade två varv till, men nej. Då drog jag över till Eko, men hittade inget jag fastnade för. Så nu är jag hemma och ska fixa en kopp kaffe.

Solen skiner i alla fall.
 
:confused:
Har vi kommit så långt att folk inte vet vad kortbetalning är längre?
- Hej hur betalar jag X, swish eller betalar jag med klockan?
- Hej! Du kan betala med kort.
- Vad?
- Kort.
- Nu förstår jag inte?
- Kortbetalning? (jag visar upp ett random kort och viftar med det)
- Näe jag fattar inte? Swish eller kan jag betala med klockan?
- Nej... Kort. Kreditkort. Bankkort. Som på mataffärerna?
- Jag får komma tillbaka senare!
- Ok?

:eek:
Betala med klockan?
 
Hittills har jobbdagen varit ok. Inte så stressigt, lunchade ute med bästa kollegorna på mysigt ställe med lagom mycket folk. Har dock inte fått jättemycket gjort, känner mig lite vilsen och har liksom för många grejer igång samtidigt.

Är sjukt taggad på att åka hem (tänkte promenera halva vägen hem och se om lite av det onda i kroppen kan släppa då.) Sen köpa godis, hem och spela kalimba och tvspel. Käka godis och sova tidigt.
 
:confused:
Har vi kommit så långt att folk inte vet vad kortbetalning är längre?
- Hej hur betalar jag X, swish eller betalar jag med klockan?
- Hej! Du kan betala med kort.
- Vad?
- Kort.
- Nu förstår jag inte?
- Kortbetalning? (jag visar upp ett random kort och viftar med det)
- Näe jag fattar inte? Swish eller kan jag betala med klockan?
- Nej... Kort. Kreditkort. Bankkort. Som på mataffärerna?
- Jag får komma tillbaka senare!
- Ok?

:eek:
:banghead::banghead::banghead:
Käre värld..!
 
Är irriterad på X som går från ”vi kan väl träffas alla på bortaplan vid ngn aktivitet” på Tors kväll till ”hon är på väg upp” (dvs hit till mitt hus) vill du ha ngt till middag.

Det är inte okej vilket jag sade och då kommer en ”men vad kan jag göra då”. Ja typ inte säga att det är ok att komma hit när jag sagt nej.


Uppladdningen inför tentan är verkligen optimal 😐
 
Är ute och rider :love:
Min häst kan ju vara lite vild och så, men hon är ALDRIG tittig när man rider ut. Nyss tvärstannade hon på helspänn och stirrade in i skogen. Samtidigt kom jag ihåg att just den vägen brukar nån se björn på nästan varje höst :nailbiting:
Vi vände och rider nu genom byn istället :angel:
 
Ett roligt paket väntade på mig när jag kom hem
Nya karet 40 liter
Ska en kamphane koi där om jag vinner auktionen i natt
20201002_160448.jpg
 
Superjägaren har dumpat två döda näbbmusbebisar utanför mitt sovrum och kom precis in med en levande typ skogsmus. Jag hoppas att han inte tappar bort den här också.

Katter är verkligen ondsinta djur. Min jack russell hade inte slösat tid på att släpa in bytena utan haft ihjäl mössen direkt.

Det äter inte ens näbbmöss eftersom de är giftiga/smakar illa så det är bara ren nöjesjakt och möjligen vilja visa upp hur duktiga de är för dig. Sedan är det lite otur när de tröttnar på jakten mitt i och musen fortfarande lever.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 978
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 987
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 267
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp