Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk vad bra det skulle vara om man kunde sluta katastrof- och paniktänka så fort nåt inte går enligt plan :meh: Blev dåliga tankar som ledde till dåliga handlingar igen inatt pga det :down:

Men det är ju bara att sluta göra det.

Nej jag vet att det inte är så, då skulle jag vara smal och huset skulle alltid vara välstädat. Visst vore det fint om man typ kunde hypnotiseras och sen vakna upp och hjärnan fungerar som man vill?
 
Som när jag jobbade på Sweden International Horse Show för två år sedan och leverantören av hö tippade av 10 ton på marken. Utomhus. I regnet. Och sedan drog. Klockan 5 på morgonen :nailbiting:

Jag och 4 andra volontärer började flytta höt så fort vi bara kunde, alla vagnar var som vanligt puts väck när de behövdes. Tror det tog oss 1,5 timme eller så att flytta dem utifrån in under tak dit de skulle + stapla ca 4 meter.
Muskelknuttarna till vakter som bevittnade spektaklet stod där och ":eek: ... eh vill ni ha lite vatten?" vi typ "Nej tack måste få in höt under tak NU!" :rofl:
Om kvinnor är från Venus och män från mars, så är hästtjejer från Merkurius - ingen annan kan överleva där :nailbiting::cautious:
 
Men det är ju bara att sluta göra det.

Nej jag vet att det inte är så, då skulle jag vara smal och huset skulle alltid vara välstädat. Visst vore det fint om man typ kunde hypnotiseras och sen vakna upp och hjärnan fungerar som man vill?

Ja verkligen. Fast jag har egentligen inte så höga krav, behöver inte bli varken smal eller välorganiserad, det skulle räcka bra för mig om det gick att bara pausa hjärnan ett tag och slippa tänka helt och hållet :cautious:
 
Tillbaks på jobb och är riktigt irriterad. Fick ringa veterinärkliniken IGEN för att påminna om e-receptet jag skulle få i onsdags. Ringde på torsdagen efter att ha stått som ett fån på apoteket det skulle fixas direkt. Åkte hem och fick låna lite metacam av grannen stod återigen på apoteket idag och inget hade kommit in.
 
Haha, man får glädjas åt det lilla. Först lyckades jag tajma dörren med en kollega så jag slapp trycka in koden. Sedan behövde jag mäta lite så skrev i chatten om någon visste om det fanns en tumstock någonstans, fick dock inget svar. Gick på lunch och fick ett orimligt sug efter choklad+marsipankombo, och så fanns det en ask Merci där uppe i lunchrummet OCH marsipanvarianten fanns kvar! Sedan kom jag ner till kontoret igen och då har någon snäll lagt en tumstock på mitt skrivbord. Tackar tackar :D
 
Nu torkar det bara lite så kör vi igång sen :bump:
Det blir kul att se hur många tatueringar vi hinner med idag :D

IMG_20200925_122613.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 907
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 431
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 832
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 224
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp