Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en bra dag! Tog en tur till skogen och kollade efter rådjur efter frukost och efter lunch tog jag och dottern en ridtur. Har även lagt spår åt hunden som maken gick med henne sen och så har jag hämtat två små granar och fixat julljus ute på trappan och hängt upp en ljusslinga på stallet. Blev mysigt :)

Vi har även hunnit med att ligga i soffan en stund och kollat några avsnitt av Pistvakt :D Nu sover ungarna och jag och maken ska nog se en film.
 
Det låter fantastiskt! Jag har inte varit på västkusten alls - bara fyra gånger på östkusten av nån anledning. Hur kommer det sig att du hamnade där?

Nar jag tyckte att det var mer jobbigt med en farm an skojigt salde jag farmen i South Carolina och flyttade till Oregon (Portland metropolitan area) da tva av vara soner redan hade flyttat hit. En ar kvar i Florida (dar vi ocksa bodde innan vi flyttade till South Carolina) men han och hans fru vill ocksa flytta hit sa fort livet blir lite enklare igen.
 
Utkämpar en tyst men envis kamp med katten som plötsligt har bestämt sig för att Bozita inte är särskilt gott. Mitt eget fel som när hon först började strejka var på väg till vet innan jag tänkte att jag skulle pröva en påse Sheba. Som var godis! :d Ingen matvägran eller sjukdom alltså. Nu ska det inte bli mer Sheba utan det är Bozita som gäller. Och eftersom det är större tetror så blir det kylskåpet - värms i mikro - vilket inte heller gillas.

Så nu äter hon på kablar och jag murar runt datorn :meh:
 
Jag blev corona-netflixtittare.

Jösses så mycket julfilmer jag konsumerat. Det tycks finns ett helt ymmighetshorn med romantiska julfilmer. Och feelgood är precis vad jag behöver i dessa dystra tider. Överser glatt med de svaga manusen och suger i mig av all feelgood.

Ja de är perfekta! Man måste inte vara 100% uppmärksam och man _vet_ att det slutar lyckligt 😊❤️
 
Gjorde kålpudding igår inför dagens middag; sååå himla gott med hemkokt gräddsås till 😋. Mamma, morfar och två av mina stallkompisar blev så glada för att få varsin bit och tyckte det var sååå gott medan sambon vägrar äta det 😝.
Kålpudding :love:

Jag gör den på finskt vis. Med mängder av kål i smeten och ris. :d:d

Den ska stå i ugnen på låg värme i väldigt många timmar tills kålen mältar och blir söt.
Sen kan man med fördel strö lite vitlökspulver över när man äter.

Eftersom det är så mycket kål och desstom ris så behövs ingen potatis. Och egentligen inte heller nån sås. Jag gör en stooooor sats och fryser in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 529
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 209
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 573
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp