Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade sömnmedicin igår. Det blir lätt så (framförallt på vintern) att jag somnar till på eftermiddagen och sedan knappt kan sova på natten och vips blir allt kaos. Det är inte som att jag lyckas ställa om mig till vettig dygnsrytm på någon dag då utan det kan lätt gå en vecka där jag bara mår dåligt och är som en zombie.

Kan iaf konstatera att medicinen fungerade. Jag blev snabbt trött och somnade. Sov bra, förutom när hundarna av olika anledningar bestämde sig för att väcka mig :banghead: Dock kändes det också lite som om händerna höll på att domna bort och i bipacksedeln står sådant som sällsynt biverkning. Händerna känns fortfarande inte helt som vanligt, men jag hoppas det går över när jag vaknar till lite och får igång blodcirkulationen osv.

Om 3 timmar ska jag jobba. Får se vad jag hittar på fram till dess. Hundarna ska nog få motion iaf.
 
Superenkelt.

Koka vanligt ris. Blanda ihop riset med vanlig blandfärs och salta efter behag. Skär och hacka vitkål i små bitar. Blanda i en rejäl mängd av vitkålen i köttfärssmeten.

Bottna en ugnsform med ett tjockt lager vitkål. Bred ut risblandingen över kålen. Toppa med ett rejält lager kålbitar. Det får gärna vara en skapligt hög form så puddingen blir uppåt tio cm.

In i ugn i 5-6 timmar på ganska låg värme. Jag brukar börja med 175 och sedan sänka efter ett tag är kålen fått färg. Lägger aluminiumfolie över för att den ska hålla sig saftig. Kålen får inte bli torr på på översta lagret.

Det är ganska billig mat per portion eftersom det är så mycket billig kål och dito ris. Och min absoluta favoriträtt.
Den är väldigt god vegansk också!
Gör den dock med grötris och inte vanligt ris.
 
Superenkelt.

Koka vanligt ris. Blanda ihop riset med vanlig blandfärs och salta efter behag. Skär och hacka vitkål i små bitar. Blanda i en rejäl mängd av vitkålen i köttfärssmeten.

Bottna en ugnsform med ett tjockt lager vitkål. Bred ut risblandingen över kålen. Toppa med ett rejält lager kålbitar. Det får gärna vara en skapligt hög form så puddingen blir uppåt tio cm.

In i ugn i 5-6 timmar på ganska låg värme. Jag brukar börja med 175 och sedan sänka efter ett tag är kålen fått färg. Lägger aluminiumfolie över för att den ska hålla sig saftig. Kålen får inte bli torr på på översta lagret.

Det är ganska billig mat per portion eftersom det är så mycket billig kål och dito ris. Och min absoluta favoriträtt.

Aha blandfärs, till vanlig kålpudding kör jag fläskfärs, får testa din variant, blev ju nyfiken :).
 
Barnet får hänga hemma med mig idag, han nös typ två gånger på morgonen. Vilket han rätt ofta gör, så det är inget nytt. Men samvetet är lite lättare när han är hemma. Vi har julpyntat matbordet :p Tanken är nog att vi ska vara klara med hela huset till helgen men just nu flyttar jag bara runt på saker som är i vägen, det håller ju inte i längden.

Snart Skype med "jobbet".
 
Black week börjar bra för mig. Håller koll på datordelar och hittade ett RAM-minne som var något bättre än det jag siktat in mig på, till en hundralapp mindre tack vare rean. Hoppas att alla andra delar går att få procentuellt sett lika mycket billigare, för då blir det inte såå farligt att köpa sig den där datorn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 646
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
Svar
9
· Visningar
420
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 803
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 668
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp