Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon har jobbat hemma idag pga sjuk och väntar på covid-test - vilket gör att jag också blev tvungen att arbeta hemma. En arbetsdag tillsammans med min sambo och jag håller redan på att bli GALEN!

GALEN!
GALEN!
GALEN!
Välkommen till min värld men i våras satt jag med två tonårsbarn och försökte jobba hemifrån. I dag testade jag mitt blivande kontor i nya huset, absolut noll wifi alltså måste jag köpa ytterligare en förstärkare, vi har bara två redan :meh: Det är kul med murstockar. :cautious: Jag är otroligt glad att maken endast kommer att vara hemma om han faktiskt är sjuk, annars skulle vi nog bli galna här också. Dottern kommer från och med idag vara hemma varannan vecka eftersom skolan försöker få ner antalet elever på skolan.
 
Såg en nyhet på buke och i någon sekund så undrade jag hur en leguan kunde tackla en häst ... 🦎🐎🤔




Åhå, det var handlade om en kusk med namnet Lugauer :angel:
(Fast det låter inte så mycket bättre heller, om jag skulle försöka tackla en häst så skulle hästen nog inte komma så långt :cautious:)
 
… och när vi ändå är igång: När väldans massa människor jobbar hemifrån, kan inte alla som är föräldrar och har barn som säljer hockeylotter/bingolotter/jultidningar/whatever säga åt barnen att inte ringa på dörren hos andra människor under kontorstid?

Förutom att det olämpligt att ringa på hos folk just nu så är det inte så roligt att få sitt möte eller föreläsning saboterat av en dörrklocka och skällande hundar.
 
Välkommen till min värld men i våras satt jag med två tonårsbarn och försökte jobba hemifrån. I dag testade jag mitt blivande kontor i nya huset, absolut noll wifi alltså måste jag köpa ytterligare en förstärkare, vi har bara två redan :meh: Det är kul med murstockar. :cautious: Jag är otroligt glad att maken endast kommer att vara hemma om han faktiskt är sjuk, annars skulle vi nog bli galna här också. Dottern kommer från och med idag vara hemma varannan vecka eftersom skolan försöker få ner antalet elever på skolan.

Din stackare!

Imorgon föreläser jag mellan 10-15. Jag ser inte fram emot att göra det hemifrån med sambo som också jobbar hemma och curlade hundar som börjar tjuta över att filten trillar av! :arghh:
 
I dag testade jag mitt blivande kontor i nya huset, absolut noll wifi alltså måste jag köpa ytterligare en förstärkare, vi har bara två redan :meh: Det är kul med murstockar. :cautious:

Mitt arbetsrum hemma är ganska långt från routern och när sambon jobbar hemifrån så använder jag en sjuttioelva meter lång kabel från övervåningen ner för trappan till mitt arbetsrum pga att wifi:t blir otillräckligt. Det funkar bra, förutom att jag då inte kan stänga dörren till arbetsrummet.

Funderar nästan på att borra ett litet hål i dörren enkom för internetkabeln.
 
Har slängt skräp vid återvinningen. Typ en kartong lika stor som mig själv som jag krigat ner i bitar. Klämt händerna typ tio gånger på vägen ner eftersom kartongen var för stor för alla dörröppningar, lyckats knocka mig själv och fått flera papercuts. Men nu är den död.
 
Tänk att det redan gått en vecka sen mamma gick bort... Känns så konstigt men de där panikanfallen när jag tänker på att hon är borta har ersatts till stor del av en mer stillsam konstant sorg. Antar att det kommer gå upp och ner men känns bra att prata om henne med folk vilket är skönt.

Nåväl tio minuter kvar på den här arbetsdagen sen ska jag hem och inte göra ett skit mer idag.
 
Min läkare ringde mig. Som uppföljning av det arbetsprov jag gjort.
Hon sa att hon blev lite ställd av min maxpuls. Vid 100 som maxpuls brukar man tydligen bli lite orolig. Min maxpuls var 85. Hon undrade hur jag orkat hålla mig på fötter.

Känns lite bra dock att det finns papper på min ork. Så jag inte är simulant - nåt jag alltid undrar om de tror.
Jag har dragit ner en medicin till 25% av tidigare och så ska vi utvärdera. asuck. Att man ska må dåligt av medicinering. En medicin som läkaren nu förklarade at jag egentligen inte behöver.
 
:eek:
Det hade jag aldrig kunnat lista ut! :D

Hela byggnaden är en interiördröm från 1958!

4EB8F0F9-0229-4B90-B2FC-1456315E271F.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 305
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 678
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 996
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 125
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp