Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Autismdiagnos och vården funkar skit :rage:
Ja, har man autism så ”får” an inte ha andra psykiska problem … min mottagning har försökt remittera mig till två andra mottagningar som är inriktade på ångestsjukdomar (ptsd) men båda nekade pga att jag har autism. Nu verkar det som om jag kommer få en ptsd-utredning där jag går så det kanske blir bra … får man hoppas.
 
Jag känner att jag behöver något mer. Något som inte är jobb. Något att göra hemma men inte behöver göras om jag inte känner för det. Ibland spelar jag datorspel men det är inte alltid jag känner för det. Jag har trivts rätt bra med att vara hemma och jobba hemma hittills. Jag har jobbat hemma sen februari/mars nån gång. Men nu börjar jag känna mig lite instängd. Jag längtar ut, till köpcentrum, restauranger, konserter, kontoret osv. Vilket gör att jag blir rastlös och behöver något att göra.
Göra smycken? Det brukar finnas färdiga set att köpa om man har dålig fantasi.
Måla? Akrylfärg torkar snabbt.
 
Ja, har man autism så ”får” an inte ha andra psykiska problem … min mottagning har försökt remittera mig till två andra mottagningar som är inriktade på ångestsjukdomar (ptsd) men båda nekade pga att jag har autism.

Vad dåligt! Jag har gjort autism-utredning och fått diagnos via psykosmottagningen och den psykologen propsade ändå på att jag skulle vara kvar där istället för att flyttas till neuropsykiatriska mottagningen. :love:
 
En halvtimme kvar av arbetsdagen och tur är det för jag känner att jag börjar bli trött i huvudet och rädd för att göra massa fel som jag måste rätta till i morgon 😅 Får ta sånna bokföringsordrar som går per automatik bara och resten i morgon.
 
Göra smycken är en idé :-) Problemet är att jag inte är ett dugg kreativ.
När jag gjorde smycken köpte jag set, alltså allt som behövdes för ett halsband, t.ex., sen gjorde jag ungefär likadant som det var på bilden. Gjorde tre halsband av linsnöre och pärlor. Då kom de med snören och pärlor och jag trädde bara på och knöt fast pärlorna.
Fast verktyg följde inte med.
 
Ja, har man autism så ”får” an inte ha andra psykiska problem … min mottagning har försökt remittera mig till två andra mottagningar som är inriktade på ångestsjukdomar (ptsd) men båda nekade pga att jag har autism. Nu verkar det som om jag kommer få en ptsd-utredning där jag går så det kanske blir bra … får man hoppas.
Jag som klarat gymnasiet, universitet och "vanligt" jobb är för välfungerande. Trots att jag fick min diagnos i tidiga tonåren
 
Wow, beställt flera gånger från ett företags hemsida och tagit det på faktura, inga konstigheter. Summorna har inte varit så höga heller. Så gick in som alltid och beställde saker för under 500kr, får en kreditupplysning.... jaha, varför har ja inte fått de de andra femtielva gånger jag handlat där tidigare. Jag är inte förvånad när det rör sig om större summor som flera tusenlappar, det har jag varit med om tidigare. Just nu reagerade jag mest för att jag handlat hos dom flera gånger, inte för det är något konstigt med min kreditupplysning ändå men.

Dock lite sjukt när jag tittar på inkomstuppgifterna att jag tjänade mindre 2019 än både 2018 och 2017, men jag har hela tiden jobbat full tid och lönen har varit densamma hela tiden. Minns inte vilket år vi la till en egen lokaltimpeng på 3kr/timmen om man kör med bil och släp. Lite intressant är det.
 
Äter lite ostbågar, ska laga mat sedan när maken kommer hem. Dottern (4 år) var tydligen också lite hungrig efter förskolan och sa att hon ville ha "många räkor" så nu sitter hon och äter räkor, tur vi hade hemma.
 
Någon som förresten vet hur det gick för ryttaren som kraschade under SM? Hon gick ju ut för egen maskin, men såg ut att ha ont i en axel?
Ingen aning, men jag tyckte att det såg väldigt otäckt ut med en häst som gick omkull så illa att den hamnade på rygg.... :( Hoppas att det inte blev några bestående skador på någon av dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 083
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 540
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 038
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp