Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Legat i sängen hela dagen och binge-tittat serier på Netflix, trots att jag behöver städa och röja upp i mitt hus, plus att jag behöver lägga ut musfällorna i köket. Känns hemskt att behöva döda dem, och jag drar mig jättemycket för att lägga ut fällorna. Jag är djurvän. Dessutom har jag gnagare som husdjur här hemma. Känns riktigt djävligt att behöva döda djur jag faktiskt bryr mig om...

Känner mig extremt låg idag:(
Min period av sjukskrivning är nu slut, och jag skulle kunna återgå till jobbet igen, men blir chockad av hur mycket det tar emot att gå tillbaks till jobbet.....Måste nog erkänna åtminstone för mig själv, att jag helt enkelt inte vill gå tillbaka dit...:cautious::(. Någonsin.
 
Läser nätupplagan av lokaltidningen med lätt höjda ögonbryn. :D

Ett reportage om en ung kvinna som jobbar på ett företag som lagt ett störe varsel. Den korta artikeln är illustrerad med FEM större likartade foton av samma kvinna . Alltså fem foton i stort sett samma pose och på samma ställe.

Undrar om fotografen blev kär, eller nåt......
 
Jag känner att jag behöver något mer. Något som inte är jobb. Något att göra hemma men inte behöver göras om jag inte känner för det. Ibland spelar jag datorspel men det är inte alltid jag känner för det. Jag har trivts rätt bra med att vara hemma och jobba hemma hittills. Jag har jobbat hemma sen februari/mars nån gång. Men nu börjar jag känna mig lite instängd. Jag längtar ut, till köpcentrum, restauranger, konserter, kontoret osv. Vilket gör att jag blir rastlös och behöver något att göra.
 
Äldsta sonen ringde nyss, from imorgon så stängs hans gymnasium ner för minst en vecka. Så nu ska jag försöka ha mina distansstudier hemma samt motivera en 16 åring till att göra sina studier. En 16 åring med både ADHD och Autism. Japp, tur att man är envis och bestämd :rofl:
 
Fika på Tinget
20201109_131110.jpg
 
Nu är det väl mer en tidsfråga tills gymnasieskolorna går över till distans igen. Inte om det blir distans igen. Har hört att vissa friskolor redan stängt ner och kört helt på distans (med undantag för prov, typ) och idag läste jag att Sahlgrenska öppnat sin covid-19-IVA-avdelning igen.

Önskar så att någon kunde komma på ett sätt att ta död på viruset, helst igår. Jag vill inte ha mer corona nu! :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 726
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 292
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 830
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 857
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp