Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit till återvinningen med en rejäl last
Bara lite mer än en km dit.
Sen Ica så totalt 5km
Min nacke mår inte helt bra men nu är skiten väck.
Nu ska jag bära ner sopor och sen dammsuga som jag skulle ha gjort i helgen men jaja.
Jag har ju sportlov
 
Har just avslutat en sen lunch bestående av hembakat surdegsbröd med avocado samt en smoothie med spenat, hallon, kefir och chiafrön. Detta efter en långpromenad i solen samt ett yogapass. Känner att min karriär som hälsoinfluencer kan börja precis när som helst :D Tänkte dock väga upp med en hembakad semla snart, balans här i livet osv.

Funderar nu på vad jag ska göra härnäst. Jag bestämde mig för att dra i nödbromsen innan jag bränner ut mig helt, och tog en semesterdag idag. Brutalt dålig timing sett till vår arbetsbelastning, men jag har dagar jag måste använda innan slutet av mars och jag har sällan behövt ett andningshål så mycket som just nu. Tror jag tar med mig eftermiddagskaffet ut och sitter i solen en stund 😊
 
Tar en liten paus, precis slängt in ena tvätten i torktumlaren och håller på att rensa här och omorganisera lite... Fyfan vad mycket skit man samlar på sig, blir ju bara stökigare ju mer man rensar :rage: massa onödiga papper och gammalt smink och hudvård från 2017 liksom... men skönt att ha det gjort :p
 
Ha så nöjd jag är! Tesen var så jävla springig efter lunch och jag flaggade för att jag inte kommer hinna alla besök. För nej. Jag vägrar stressa och riskera att inte sluta i tid när det fanns andra som satt visade det sig när jag ringde och bad om hjälp 😁. Flera plusgrader och sol, riktig vårdag!
 
Just nu sur på hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Inom en 20 meters radie från min port ligger det 13 (!) högar. 13. I min port bor inte ens någon hund.
När man är ute och går får man akta sig niga för det är högar överallt. Så där lagom geggigt tinade och stinkande :wtf: :banghead:
 
Har suttit på ett idiotiskt obligatoriskt zoomseminarium som fick ut på att läraren läste innantill i material vi redan har fått ut och sen förklarat att vi måste vara trevliga mot all personal på skolan vi har VFU, inte bara handledaren och att det kan bli så att vi kommer att ha undervisning på distans på vfun. 🙄 nähä det menar ni inte???
 
Så otroligt less på vården. Får olika bud om samma sak från olika håll. Ska ha möte imorgon där det ska bestämmas om en sak som en annan läkare bestämt inte behövs. Vill verkligen inte ha det mötet.
Min psykolog skulle ta reda på mer och sedan ringa mig, men han har inte ringt. Så jag vet inte hur det blir imorgon.

Hur ska jag bli frisk när vården tar min energi?
 
Det verkar som dagen slutar som den började; dimmigt
🤪
. Men härligt soligt däremellan
😍
.

'
 
@tanten @Diabetikern jag tar både lång och kort, (Tresiba och Humalog). Tog rejält med Tresiba, 80 i går kväll, åt inget efter, låg på 15 när jag vaknade, tog i rejält med Humalog, som 10+12+8 på morgon-lunch men inget hjälpte låg fortfarande kvar och steg tom till över 16. Fick äntligen ner eländet och sedan rasade det, naturligtvis, så jag fick dricka cola för att få upp det igen. Hej rekyl liksom :meh: men nu ligger det tämligen rätt runt 8.

Funderar på vad som gått fel. Möjligtvis stress och ångest som påverkat + infektion någonstans. Avskyr verkligen hela skiten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 005
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 450
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 247
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp