Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra att jag plockade isär handfatet idag. Passade på att även ta silen i duschen.
Då hittade jag pärlan till mitt ena örhänge som hade skruvat ur sig i duschen häromdagen. Låg inkilad på en liten kant. :up:
Andra gången nu jag hittar pärlor som jag trott skulle vara borta för evigt. Sist låg pärlan på en matta hos en kompis. Hittades en vecka efter den försvann.

Nu ska jag duscha innan jag ska iväg till en kompis och hälsa på.
 
När hästarna skulle ut imorse stod det en hemskt farlig traktor och puttrade på gårdsplan, så stora studsbollen visade att hon kan trava rakt åt sidan. Jag är något tveksam till om det är en nödvändig kunskap :cautious:

Lägg en bom under henne, så kan du förklara det med att ni tränar på sidepass. Just att flytta hästen rakt åt sidan ingår ofta i tävlingsmönstren för trail, hon kanske aspirerar på att tävla western! :D
 
Gick ut lite, helt matt nu. Och inser att hur jag än mår kommer jag inte få svar på Covid-testet innan måndag så måste vara hemma då. Tänker att mina kollegor tycker det är konstigt att jag testat mig igen när jag gjorde det för två veckor sedan. Men man ska ju göra det vid symtom. Och mår dessutom sämre nu

NÄR SKA JAG LÄRA MIG ATT INTE ÖVERTÄNKA ALLT? :arghh:

Är provet negativt misstänker jag halsfluss för har vita prickar i halsen, har dock aldrig haft det vad jag vet så jag vet inte... suck!
 
Gick ut lite, helt matt nu. Och inser att hur jag än mår kommer jag inte få svar på Covid-testet innan måndag så måste vara hemma då. Tänker att mina kollegor tycker det är konstigt att jag testat mig igen när jag gjorde det för två veckor sedan. Men man ska ju göra det vid symtom. Och mår dessutom sämre nu

NÄR SKA JAG LÄRA MIG ATT INTE ÖVERTÄNKA ALLT? :arghh:

Är provet negativt misstänker jag halsfluss för har vita prickar i halsen, har dock aldrig haft det vad jag vet så jag vet inte... suck!
Samma här. Provtogs för 2 veckor sen men sen fick ju sambon covid och jag har symtom så är ju inget annat. Usch halsfluss hade jag många gånger som liten 🥴
 
Gick ut lite, helt matt nu. Och inser att hur jag än mår kommer jag inte få svar på Covid-testet innan måndag så måste vara hemma då. Tänker att mina kollegor tycker det är konstigt att jag testat mig igen när jag gjorde det för två veckor sedan. Men man ska ju göra det vid symtom. Och mår dessutom sämre nu

NÄR SKA JAG LÄRA MIG ATT INTE ÖVERTÄNKA ALLT? :arghh:

Är provet negativt misstänker jag halsfluss för har vita prickar i halsen, har dock aldrig haft det vad jag vet så jag vet inte... suck!
du kanske är den mest negativa i deras omgivning? ;)
 
WOHOOOO!!! Jag är hemma :banana::banana::banana: utan att ha brutit benet eller mosat skärmen eller snubblat och åkt kana genom sanden (vilket jag gjort två gånger) och ser ut som en misshandelsoffer och får mjuka frågor om mina hemförhållanden. Och skärmen fungerar!!! Ett tag trodde jag att jag satt själva plattan fel, men nope, nu sitter allt som det ska.

Det tog bara knappt fem timmar till IKEA Huddinge från Årsta, merparten att sitta på fyra eller fem bussar och gå vilse i Kungens Kurva och vänta på att de skulle hitta min skärm. Iaf frös jag inte till en glasspinne, så det var ett plus. Och skärmen var kvar, den var i affären och skräcken att den tagits av någon var förlamande. Köpte en sushi, för det har jag förtjänat. Nu ska jag tvätta soffan - tvättid klockan sex - var rädd att jag inte skulle hinna - och be en stilla bön att fläckarna försvinner.

JAG ÄR HEMMA MED EN FUNGERANDE SKÄRM :bump::bump::bump:
 
Gick och pulade i stallet hela morgonen och förmiddagen. Sen när jag var klar så åkte jag och handlade lite spån åt Trulis ( inte för att jag vet om han förtjänar de efter hans morgonhumör, skämt och sido 😂 ) Var inte hemma igen för ens strax efter halv ett, sen har jag bara tagit de lugnt, släppt allt och ingen stress.

Hoppas verkligen min handledare är på plats på Måndag, behöver verkligen tala med hen känner jag.
 
Tänk att man (jag) aldrig kan göra bara den sak som är tänkt att göra :confused::meh:

Junioren ville gärna ha skjuts för att handla godis, och jag tänkte att det är ok eftersom jag inte har lust med något vettigt idag. Så vi åker iväg mot godisaffären, väl i affären så finns det ett hörn med bokrea - dit går jag för att "titta"... en bok senare och godis inhandlat så ska vi åka hemåt.
Då kommer jag på att vi måste även tanka, ok mot soppa-stället på hemvägen... tankar.
Hmmm, orkar vi laga mat eller ska vi beställa ur Tai-vagnen som står där (stans godaste!) 🤔
Nu sitter jag här proppmätt efter riktigt god middag från Tai-vagnen!

Jag skulle "bara" ge junioren skjuts... :cautious: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 013
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 250
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp