Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kisse väckte mig genom att studsa upp på mig i sängen och landa på min rätt fulla blåsa, dvs jag var tvungen att gå upp direkt :cautious:

Idag blir det att lasta av den torra veden jag köpte igår :up: Min ved tog slut innan eldningssäsongen :D Men fy vad jag inte tycker om att dra tungt med Volvon. Den är alldeles för klen (lasten var absolut laglig men maxad). Hur i helvete folk ens överväger att dra ett hästsläp med en V40 övergår mitt förstånd...
 
Har precis ätit frukost och druckit dagens första kaffe. Sitter och kollar på Brothers and sisters (tack Disney+!!), en av mina favoriter som varit så svår att få tag på!
 
3774AA0F-97CF-4212-B6C2-9A2A1CF7C90A.jpeg

Busat med fölstoet 😂 Hon har vårkänslor och hoppar och studsar. Sen där i mellan ska hon stå och snosa i ens hår ❤️Mattes flicka och alltid varit 🙄 Husse biter man i rumpan eller armen när han inte lyssnar 😂
 
Sjukdomkänsla, trötthet, halsont, torrhosta och huvudvärk. Men enligt provsvaret som kom nyss påvisade ingen covid! Har jag testat mig för tidigt ?!? Eller är det verkligen pollen?!? Har ju aldrig reagerat mer än pyttelite när björken varit extrem vissa år..Aldrig såhär. Och nu har ju värmen kommit och nej jag gillar inte såhär äckelchockvärme 🙃.
 
Sjukdomkänsla, trötthet, halsont, torrhosta och huvudvärk. Men enligt provsvaret som kom nyss påvisade ingen covid! Har jag testat mig för tidigt ?!? Eller är det verkligen pollen?!? Har ju aldrig reagerat mer än pyttelite när björken varit extrem vissa år..Aldrig såhär. Och nu har ju värmen kommit och nej jag gillar inte såhär äckelchockvärme 🙃.

Jag har börjat reagera på liknande sätt så nog är säsongen igång (bor i mellersta Dalarna).
 
Sjukdomkänsla, trötthet, halsont, torrhosta och huvudvärk. Men enligt provsvaret som kom nyss påvisade ingen covid! Har jag testat mig för tidigt ?!? Eller är det verkligen pollen?!? Har ju aldrig reagerat mer än pyttelite när björken varit extrem vissa år..Aldrig såhär. Och nu har ju värmen kommit och nej jag gillar inte såhär äckelchockvärme 🙃.
Min pollenreaktion är liknande i år. Det kom så plötsligt ju så kroppen fick ingen invänjning.
 
Sjukdomkänsla, trötthet, halsont, torrhosta och huvudvärk. Men enligt provsvaret som kom nyss påvisade ingen covid! Har jag testat mig för tidigt ?!? Eller är det verkligen pollen?!? Har ju aldrig reagerat mer än pyttelite när björken varit extrem vissa år..Aldrig såhär. Och nu har ju värmen kommit och nej jag gillar inte såhär äckelchockvärme 🙃.
Pollensymtom har börjat för mig och al- och hasselpollen har registrerats där jag bor. Det där låter dock för mig mer som en förkylning, finns ju annat än just pollen eller covid :)
 
Märkligt sms. Måste vara något lurt med detta:
Hej karamelldrottningen - Paketet kunde inte levereras! Status: Din leverans har lagrats i Distributionscentret. Spåra din leverans: 2zm. Osv

Undrar vart man kommer om man klickar på länken?
 
Sjukdomkänsla, trötthet, halsont, torrhosta och huvudvärk. Men enligt provsvaret som kom nyss påvisade ingen covid! Har jag testat mig för tidigt ?!? Eller är det verkligen pollen?!? Har ju aldrig reagerat mer än pyttelite när björken varit extrem vissa år..Aldrig såhär. Och nu har ju värmen kommit och nej jag gillar inte såhär äckelchockvärme 🙃.

Alltså, vanliga förkylningar existerar ju fortfarande också.
 
Pollensymtom har börjat för mig och al- och hasselpollen har registrerats där jag bor. Det där låter dock för mig mer som en förkylning, finns ju annat än just pollen eller covid :)
Här har vi inget registrerat men finns al en bit från huset och visst kan katterna dra in det men som sagt aldrig nånsin reagerat såhär. Har dessutom enstaka förkylningstypiska nysningar och inte allerginysattacker. Åt dessutom sötmandel i min frukost som vanligt och skulle jag reagera så mycket så borde jag fått symtom av det (det korsreagerar ) men icke! Hm.
 
Märkligt sms. Måste vara något lurt med detta:
Hej karamelldrottningen - Paketet kunde inte levereras! Status: Din leverans har lagrats i Distributionscentret. Spåra din leverans: 2zm. Osv

Undrar vart man kommer om man klickar på länken?
Jag fick ett liknande där det stod att jag skulle betala en viss summa men när jag klickade längre in på länken såg beställaren ut att vara en karl. Jag raderade bara smset när jag insåg att det var fuffens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 237
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 557
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 927
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 437
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp