Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är som dig. Jag kommer ALDRIG mer bo utan diskmaskin. Gjorde det i 10 år och det var verkligen en pina 🙈
När vår diskmaskin gick sönder för 1,5 år sedan klarade vi av exakt 3 dagar innan jag fick panik och behövde åka och köpa en på momangen mitt under värsta black friday-kaoset. Men jag klarade inte ens av tanken på att vänta 2-3 veckor på hemleverans av ny diskmaskin 😱 För en som älskar att laga mat så är det guld med diskmaskin, vi kör minst en full om dagen och då är vi bara två stycken utan barn med full-size diskmaskin 😬
Haha, instämmer. Min bror köpte precis en liten tvåa i ett sekelskiftshus. Jag tyckte att han var komplett galen som gav två miljoner för en lägenhet utan vare sig diskmaskin eller tvättmaskin. Själv hade jag krävt att få samma summa för att bo utan :laugh:
 
Jag har hyrt en bostad utan diskmaskin nu sedan juli/augusti förra året och ja, det märks när man lagar ordentlig mat. Det blir ingen motivation för det.
Men samtidigt vet jag att även innan dess med diskmaskin så var jag ingen fantast av att laga ordentlig mat så jag kan inte riktigt skylla på det :cautious: :rofl:
 
Covid-19 har fört med sig en bra sak, min hyresvärd har haft två digitala visningar idag och de tar tydligen bara typ 10-15 min. Men det stora plusset är att min Alice slipper bli besökt av olika personer varje gång utan det är samma hyresvärd, vilket säkert känns tryggare för henne :love: även om det är en främling, så är det åtminstone samma person.
 
Vet inte om det är världens fulaste/kitsch lampa, men vill haaaa

1614869865429.png
 
Drygt 4 tim i tele och jag har fått klart allt med bil,bostadsrätt,el,vården,hemtjänst,mobilab,,banken o betalt alla räkningar så när som på några dom måste maila mig.
Jag är helt slut,nu kaffe,bulle o migräntablett, sen bouppteckning och div papper som behöver postas. Sen är det klart!
Bara lägenhetens tömning och städning + spärrfärgning (pappa rökte) så är det klart om någon mån eller 2.
Tack till @åke och @athena_arabians för hjälp och erbjudande om hjälp 💐:love:
 
Ser ut som jag äntligen kan få tid imorgon och jobba med min planering på vfun. Vi har ju uppgifter att göra.

De går förkylningar bland många just nu 😬 Lagom roligt 🙄 Då jag har väldigt dåligt immunförsvar så lyckas jag ju alltid få allt skit, men än så länge klarat mig! Kanske beror på att jag tvättar händerna en miljon gånger om dagen känns de som 💩
 
Har precis varit iväg och hämtat det första nya jag köpt till min lägenhet. Två 100% onödiga korplampor :angel: Nu får det räcka med onödiga köp dock! Tycker nog att jag behöver en säng och sånt egentligen :o
Men nu såg jag dessa lampor för typ 5? år sedan och lovade mig själv att när jag flyttar hemifrån ska jag ha såna lampor.
Det finns dock tre, så den tredje tänkte jag önska mig i inflyttningspresent. Måste ju ha alla tre :D
 
Spenderat eftermiddagen i stallet, även tagit en ridtur. Min fotled klarar inte av belastning i stigbygeln, så blir bara skritt numera. Men det är mysigt ändå. ❤
IMG_20210304_170333_744.jpg


Funderar på att ta tillbaka honom från fodervärdarna hälften av tiden så vi delar på honom. Tror jag skulle må bra av det.
 
Spenderat eftermiddagen i stallet, även tagit en ridtur. Min fotled klarar inte av belastning i stigbygeln, så blir bara skritt numera. Men det är mysigt ändå. ❤Visa bifogad fil 65628

Funderar på att ta tillbaka honom från fodervärdarna hälften av tiden så vi delar på honom. Tror jag skulle må bra av det.
Åh vad härligt 🤩😍, saknar den synen nu när jag inte ridit på typ två veckor 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 394
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
805
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 600
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp