Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så. För ett år sen rådfrågade jag er om utbildning kring yrkena vårdadministratör och apotekstekniker och fick blandade bra svar kring vårdadminstratöryrket. Kände faktiskt att jag satsar på engelskan (6) och testar att ansöka. Det är ändå ett yrke som intresserar mig och lönen- ja jag ligger lågt ändå (är usk sedan snart 10 år och har lön här som ett vårdbiträde..Fy fan. Faktiskt). Har skickat in ansökan så får vi se.....!
Jag håller tummen, alltid kul med en till kollega i landet :D och lönen får vi hjälpas till att driva på och kämpar för! Ju fler som driver på, går med i facket och kräver högre löner desto mer kan facket göra! Personligen är jag av åsikten att en strejk vid nästa förhandling mellan facket och arbetsgivare skulle lösa problemet direkt men jag kan va lite väl radikal också :angel: Folket på golvet vet hur viktiga vi är men de högre upp tror att vi bara sitter och skriver typ :meh:
 
Jag håller tummen, alltid kul med en till kollega i landet :D och lönen får vi hjälpas till att driva på och kämpar för! Ju fler som driver på, går med i facket och kräver högre löner desto mer kan facket göra! Personligen är jag av åsikten att en strejk vid nästa förhandling mellan facket och arbetsgivare skulle lösa problemet direkt men jag kan va lite väl radikal också :angel: Folket på golvet vet hur viktiga vi är men de högre upp tror att vi bara sitter och skriver typ :meh:
Så sanna ord och så är det ju även inom hemtjänsten (självklart). Vi på golvet bara öööönskar att nån av "höjdarna" gick med en dag! Men de j*varna skulle gråta blod innan vi ens når lunchrasten....
 
Så sanna ord och så är det ju även inom hemtjänsten (självklart). Vi på golvet bara öööönskar att nån av "höjdarna" gick med en dag! Men de j*varna skulle gråta blod innan vi ens når lunchrasten....
Helt galet! Också tar de in konsulter utan kunskap för att effektivisera och spara pengar istället för att fråga fotfolket. Vården kan man ju inte styra som ett random företag men det fattar de inte :crazy: Som dessa "hälsoscheman" som ska införas men alla tycker det snarare är "O-hälsoscheman" :(

Jag försökte få fram uppgifter om hur många sekreterare som är utbildade kodare i regionen och hur det ser ut med fortbildning. HR hade inte en aning och visste inte ens vart man kan få tag på de uppgifterna. Men diagnoskoderna vi sätter blir till statistik och statistiken är grunden för budgeten och eventuella ersättningar vi får... Det borde ju va prioriterat att ha lite koll tycker man ju :banghead:
 
Ligger på soffan och vet inte hur jag skulle kunna komma igång med något. Det är så mycket jag skulle behöva göra. Jag har i alla fall fixat med månadens lilla administration så att jag får pengar. För övrigt är jag sjukt sugen på chokladkakor och glass, men har inget hemma för jag behöver en uppsträckning med att få ordning på vikten.
 
Helt galet! Också tar de in konsulter utan kunskap för att effektivisera och spara pengar istället för att fråga fotfolket. Vården kan man ju inte styra som ett random företag men det fattar de inte :crazy: Som dessa "hälsoscheman" som ska införas men alla tycker det snarare är "O-hälsoscheman" :(

Jag försökte få fram uppgifter om hur många sekreterare som är utbildade kodare i regionen och hur det ser ut med fortbildning. HR hade inte en aning och visste inte ens vart man kan få tag på de uppgifterna. Men diagnoskoderna vi sätter blir till statistik och statistiken är grunden för budgeten och eventuella ersättningar vi får... Det borde ju va prioriterat att ha lite koll tycker man ju :banghead:.
Så är det och som sagt de jävla sk hälsoscheman kan de stoppa upp dör solen aldrig lyser :cautious:. Men åhhhh vad bra- eller inte!!
 
Ligger på soffan och vet inte hur jag skulle kunna komma igång med något. Det är så mycket jag skulle behöva göra. Jag har i alla fall fixat med månadens lilla administration så att jag får pengar. För övrigt är jag sjukt sugen på chokladkakor och glass, men har inget hemma för jag behöver en uppsträckning med att få ordning på vikten.
Om du bestämmer dig för en enda sak att göra idag och sedan räcker det för dagen? Tvätta? Laga mat?

Ang suget, kan det hjälpa om du gör egna isglassar av saft? Fortfarande svalkande och lite sött men inte lika onyttigt.
 
Om du bestämmer dig för en enda sak att göra idag och sedan räcker det för dagen? Tvätta? Laga mat?

Ang suget, kan det hjälpa om du gör egna isglassar av saft? Fortfarande svalkande och lite sött men inte lika onyttigt.

Det är dock väldigt dumt att tänka på mat som onyttig bara för att den innehåller mer kalorier. Det är inte onyttigt att äta glass, kakor och godis som snacks. Sen att man kanske undviker just sådana saker när man vill gå ner i vikt är en annan sak.
 
Det är dock väldigt dumt att tänka på mat som onyttig bara för att den innehåller mer kalorier. Det är inte onyttigt att äta glass, kakor och godis som snacks. Sen att man kanske undviker just sådana saker när man vill gå ner i vikt är en annan sak.
Det är inte nyttigt heller, därav att det hamnar i onyttigt-facket och inte enbart pga mer kalorier, det är också väldigt mycket socker i det. Som snacks håller jag dock med om att det inte är något att bry sig om eftersom det är en begränsad mängd. Dock kommer man inte ifrån att godis, glass och kakor i sig inte är nyttigt.
 
Stillsam promenad med vovve. Stannade och pratade alldeles för länge med en granne och hennes hundar. Jättetrevligt. Uppe på skogen såg jag årets första slända. :love: En liten, vackert petrolblå variant.

På hemvägen grävde samma granne upp ett gäng vackra vårlökar år mig. De växte på fel ställe enligt henne så hon gav bort dem. Hon avslöjade också att hon får hem en valp snart. Den äldsta i hennes flock är 12 så hon tyckte att det kunde passa med en liten. "crazy dog lady" kallade hon sig. Hon har bara fem hundar sedan tidigare.
Jag försäkrade att jag inte tycker hon är galen och krävde att få pussa på vappisen när hon fått hem den. :D
 
Det är inte nyttigt heller, därav att det hamnar i onyttigt-facket och inte enbart pga mer kalorier, det är också väldigt mycket socker i det. Som snacks håller jag dock med om att det inte är något att bry sig om eftersom det är en begränsad mängd. Dock kommer man inte ifrån att godis, glass och kakor i sig inte är nyttigt.

🤷🏻‍♀️ Nyttigt = gynnar bättre hälsa. Socker är inte automatiskt ohälsosamt och farligt för hälsan. Socker kan helt klart gynna min hälsa och välmående i rätt mängd. Men så är det med allt vi äter. Skulle jag leva på gurka skulle ingen tycka jag var nyttig bara för att det inte innehåller socker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 860
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 208
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp