Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Grattis :banana:
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Grattis och bra jobbat! 🥳
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Åh gud vad kul, Grattis till friheten som kortet ger och kör förståndigt :D 🥳 :heart.
 
Hantverk kostar och måste få kosta. Men vi borde sluta att massproducera och köpa slit och släng-varor. Enklare sagt än gjort kanske dock

Exakt. Inte sänka pris för lagning utan komma bort från slit och släng mentaliteten vi har idag eftersom det är så billigt. Man köper en ny t-shirt på HM för 99 kr, använder den några gånger och sedan går den sönder/slängs. Vill man göra något för klimatet så vore det att inte konsumera nya varor som vi gör idag. Tittar vi tillbaka en generation så lagade man och tog hand om sina saker och det fanns hantverkare som kunde laga.

När jag ringde comviq så frågade kundtjänst om jag ville binda mitt abonnemang för då skulle jag få en ny telefon på köpet. Fast, jag behöver inte en ny telefon. Min är uråldrig och redan då en budgetvariant. När jag var i Samsungaffären så sa killen där att det skulle kosta mer att laga den (eftersom den behövde särskild storlek på glaset som Samsung inte producerar längre) än att köpa en ny. Samma sak med batteriet. Men vad fasiken? Folk köper nya hela tiden så det finns ingen efterfrågan på den storleken av glaset och batteriet. Samsung verkar inte ens ha tänkt på att producera samma storlek på sina nyare versioner så man kan använda den på äldre versioner.
 
Känns som att främst alternativ två kräver typ en budget på ca 20 mille samt ett starkt månadsvis inflöde av cash 😅

Om du tänker sig Sthlm alltså. Du kanske kan köpa en nedgången imperial-våning i Havanna tex. Noterade även att säkerheten på Nationalmuseum i Havanna var tämligen…. slapp. Du kan säkert ta en Rembrant under armen och smita ut, som budgetalternativ. Bor du i Havanna behöver du dessutom inte semestra i Palma. Allt är bättre i Havanna (utom möjligen Wi-Fi uppkopplingen ;) )

Äh.. sånt där får mannen lösa :angel::D
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Åh vad roligt! Stort grattis! 🥳
 
@godisklubba Grattis bästa känslan 💪🥳


Själv har jag tränat min häst så pass hårt sista 6 veckorna av hans skoperiod att han slitit bort tån på ena framskon, den är i två delar men sitter kvar 😂 Husse/Pappa vart är du när vi behöver dig?! 🤣

Förövrigt så fick han ändå gå en sväng idag med tanke på att jag ska vaccinera mig för andra gången imorgon och inte vet hur kroppen kommer reagera på spruta två. Pappa trodde inte de var någon fara med skon om han bara skulle gå lite på skogen. Och skon satt ju kvar när vi kom hem och hästen var inte bekymrad 🤔 Han traska på så glatt så med svansen i vädret ❤️ Den där farbror hästen för mattes hjärta varmt oavsett om han springer in en krona till eller inte för han är bra som han är ändå ❤️ Alla människor häst människor eller inte borde r ha Trulis som ger dem kärlek.
IMG_20210615_150937370_HDR.jpg
 
Egentligen är det sjukt att jag kan köpa knappt fem nya par skor för vad det skulle kosta att laga, klacka och sula om mina gamla sandaletter. Känns som att vi idag köper nytt lättvindigt eftersom det är billigare än att laga. Samma sak med min fd datorskärm, fungerade bra, kunde höjas och sänkas. När den pajade så var det billigare att köpa en ny.
Håller med om det! Problemet är väl delvis att folk inte vill/kan betala vad det faktiskt borde kosta med saker och ting. Framförallt ensamstående föräldrar, sjukskrivna, arbetslösa mfl kan ju ha väldigt svårt att få ekonomin att gå ihop och så har vi de som bara mååååste tjäna flertalet miljoner per år på att andra tillverkar tex kläder i deras namn :meh: Mer rättvisa löner, mindre konsumtionshets och mer hållbara produkter hade nog gynnat såväl klimat som folks hälsa osv, men tja, det är klart, då tjänar inte de superrika mer och mer hela tiden och så kan vi ju inte ha det...

Hade själv gärna tex sytt hundgrejer på beställning, men det är svårt att komma igång och en bidragande orsak är absolut att det skulle krävas så vansinnigt mycket för att kunna få en faktisk inkomst på det. Folk är vana vid att kunna köpa en massproducerad sele till samma pris som bara materialet skulle kosta om jag skulle sy på beställning.
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart

Men åh :up: Stort grattis :banana:
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Härligt! Grattis! 🥳🎉💃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 487
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 444
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp