Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har mått oförskämt bra idag. Trodde inte det först när jag vaknade imorse och livet kändes verkligen botten. Men en vän till mig (egentligen en gemensam vän till både min mamma och mig) var här idag och som vi garvat och supergod persisk (hon kommer därifrån) mat hade hon med sig :d
Helt otroligt var länge sedan jag skrattat så där!
Inte ofta någon kommer med så där kort varsel hit men riktigt roligt att det blev så
 
Jag sa precis det igår.... Att för EN gångs skull var det faktiskt en fördel att vara lite äldre..... :D

@karamelldrottningen och @Voeux : era användarbilder kan göra mig tokig. Jag förväxlar dem precis HELA tiden...... Men det är väl åldern och den allt sämre synen som påverkar kanske...... :rofl:
Men hur ska du ha det egentligen 😂
Först tycker du jag byter för ofta och sen är den för lik någon annans 😂😂
 
Nu är jag på allvar igång med utredning för njurtransplantation.
Tog mängder, MÄNGDER av prover idag. Jag har aldrig sett så många rör samtidigt. Sedan var det besök hos tandvården för att kolla mig. De röntgade allt flera gånger om. Höll på att fotograferas i en timme.

Liten miss att jag aldrig varit till den kliniken tidigare och inte var i min hemstad. De hade - surprise - grävt av gatan och det fanns inga hänvisningar. Jag försökte komma dit från andra hållet men lyckades inte hitta gatan från "fel" håll. Körde seriöst vilse bland massor av smågator. Det slutade med att jag gav upp och parkerade för att gå sista biten där det var avstängt. Kom fram andfådd och försenad. Men de tröstade med att jag inte var den första och inte kommer att bli den sista. Inte ens infödda hittar när kommunen stökat till det sådär.

Flera prover och ett par vaccinationer i övermorgon. Sedan fortsätter det med diverse läkarundersökningar.
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Heja dig :bump: :bump: :bump: 🚗 wroom wrooooom
 
Uppgivenheten och oron kring TVn blev ganska snart den ganska klassiska "Nej, nu är jag trött på det här, tänker inte ge mig, sådeså" :p
Så har varit och bytt väggfäste, killen i butiken gav mig en som har plats för massa skruvar så installatörerna får skruva sig blå på torsdag.
Eftersom jag fick tillbaka ca 2500 kr för byte av väggfäste (ja alltså, det första väggfästet var ett monster, vägde 10kg bara det :angel: Så stormade jag in på MediaMarkt och köpte en dammsugare eftersom den billiga jag köpte på ÖoB har ett något fruktansvärt himla ljud. Hade då 800kr kvar som jag spenderade på mat från Willys.

Så i dag har jag gått + - 0, men fått en dammsugare och massa mat i det priset.

Pappas kommentar var typ "Men jösses vad du är lik farfar, ni är fan lika tjurskalliga. Ni ger er ju aldrig när ni väl bestämt er. Bäst man inte är i vägen liksom". Ligger väl något i det kanske. :rofl:

Är dock emotionellt slut nu. Jag undrar verkligen om farfar är likadan när han gått igenom en "Jag ger mig inte!"- period.
 
Jag har nu ägnat en orimligt och PINSAMT lång tid åt att försöka öppna en burk tabletter (läkemedel). Det finns en väldigt pedagogisk beskrivning på locket med pilar hit och dit som visar hur man ska göra, men jag är tydligen för lågbegåvad för att kunna ta till mig dem.

Liksom vad i helvete? 🤯💣
 
Så himla gott och somrigt med färskpotatis, kokt sparris och cocktailtomater till middag 😋. Hade tänkt köpa varmrökt lax som ju är såååå gott 😋 men eftersom det tydligen var så billigt i närbutiken var det såklart slut 🙃. Sen blev det stallet och skrittade ut och klättrade och njöt av sommarkvällen från hästryggen :love: . Red förbi koflock och "mullebull" (rejäl tjur) som var nära staketet (ingen sommar utan nötdjur på bete 🥰).när vi var på väg till skogen :laugh:.
 
Uppgivenheten och oron kring TVn blev ganska snart den ganska klassiska "Nej, nu är jag trött på det här, tänker inte ge mig, sådeså" :p
Så har varit och bytt väggfäste, killen i butiken gav mig en som har plats för massa skruvar så installatörerna får skruva sig blå på torsdag.
Eftersom jag fick tillbaka ca 2500 kr för byte av väggfäste (ja alltså, det första väggfästet var ett monster, vägde 10kg bara det :angel: Så stormade jag in på MediaMarkt och köpte en dammsugare eftersom den billiga jag köpte på ÖoB har ett något fruktansvärt himla ljud. Hade då 800kr kvar som jag spenderade på mat från Willys.

Så i dag har jag gått + - 0, men fått en dammsugare och massa mat i det priset.

Pappas kommentar var typ "Men jösses vad du är lik farfar, ni är fan lika tjurskalliga. Ni ger er ju aldrig när ni väl bestämt er. Bäst man inte är i vägen liksom". Ligger väl något i det kanske. :rofl:

Är dock emotionellt slut nu. Jag undrar verkligen om farfar är likadan när han gått igenom en "Jag ger mig inte!"- period.
Jädrars vad du är duktig. Jag hade satt mig ner och gett upp en bra stund, innan jag gett mig på det igen! Heja.
 
Jag har nu ägnat en orimligt och PINSAMT lång tid åt att försöka öppna en burk tabletter (läkemedel). Det finns en väldigt pedagogisk beskrivning på locket med pilar hit och dit som visar hur man ska göra, men jag är tydligen för lågbegåvad för att kunna ta till mig dem.

Liksom vad i helvete? 🤯💣
En del tablettburkar är verkligen krångliga att öppna! Jag rekommenderar bordskniv, ett utbrott och att inte ha några djur i närheten så när allt flyger ut kan du plocka tillbaka tabletterna i lugn och ro :angel:
 
Det blev lite kul i affären idag.... :) I lördags köpte jag en sex-pack plommontomater som verkligen såg KANONGODA ut. Djupröda och fina. Men när jag öppnade paketet i söndags var det vitt mögel på undersidan av alla tomater utom en :down: . Verkligen inget man kan klandra affären för. Tomaterna såg PERFEKTA ut på ovansidan. Så idag tog jag tillbaka dem till affären, visade upp tomaterna och fick såklart pengar tillbaka. Killen skrev en lapp som jag inte tittade särskilt noga på. Tomaterna kostade 25 kr. Så jag plockade till mig lunch, läsk och toapapper och gick till kassan. Prylarna gick på 60 kr, och tydligen fick jag dubbelt tillbaka, för jag blev skyldig 10 kr..... Som hittat! Så skulle det vara lite oftare när man handlar, tycker jag..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 252
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 384
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp