Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick åka in en snabbis till stan i morse, hade bokat tid för att byta vindruta på bilen. Jag hade bokat och fick lånebil, men kulturchocken som uppstod när jag såg att den var manuellt växlad :laugh:, det har jag nog inte kört på de senaste 10 åren! Jaja, hem kom jag iaf, fast jag var och petade på bromsen några gånger när jag skulle växla!
 
Råkade visst fastna i frysrensning. Plockade ur några matlådor och några "matpåsar" med färdigmat som jag fick genom jobbet förra året. Mådde dåligt av att äta sist och och bara tanken på det... Så nu ligger det i bruna påsen så jag kan kasta senare.

Varför ha mat i frysen jag inte kommer äta. Spec som jag har platsbrist redan däri?
 
Kollegorna är taskiga mot vår medarbetare från Australien. Han har inte varit så länge i Sverige och pratar inte så mycket svenska än men han försöker lära sig.

Nu har kollegorna suttit i en timme och lärt honom diverse sånger till midsommar, som han för första gången ska fira med sin flickvän och hennes familj.

Kollegorna har drillat honom i "Räven raskar över isen", "Tipp tapp" och "Gläns över sjö och strand" (den senare i en något modifierad up-tempovariant som passar bättre som snapsvisa) :laugh:

Han kommer göra succé som körledare 🙄
 
TVn är uppe på väggen. Dock borrade de genom på andra sidan väggen :banghead:

Börjar tro att det vilar en förbannelse över lägenheten, för man kan inte göra något utan att stöta på patrull.

Är nojig som tusan över att väggen inte ska hålla nu också. De som var här muttrade massa om enkel gipsvägg och hur gör man då... Men kom inte fram till någon lösning utan satte bara upp den som att det var dubbel gipsvägg.

Magkatarren ännu värre nu. Men nu är jag mest apatisk inför allt.
Ska försöka få i mig lite snäll mat och se om jag blir gladare när jag tittat en stund på min svindyra tv.
 
Har tagit sommarbilder på marsvinen. Vilma i huset, Adam till vänster och Sonja till höger.
Adam -Vilma-Sonja.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 491
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 444
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp