Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sent på bollen om mat för de äldre - alltså, min mormor är runt åttiofem nu och hennes absoluta favoritmat är kinabuffé, min far är över de sjuttio och jag är tokigt avundsjuk på de nya recepten han och mamma lagar till hemma varje helg. Hade vi backat tjugo eller trettio år hade jag definitivt förstått aversionen mot någonting så "exotiskt" som tacos på ett äldreboende, men idag tycker jag inte att det låter det minsta konstigt. Jag tror mina äldre släktingar hade varit rätt ledsna om de varit förpassade till beige mat som biff, potatis och sås, eller korv och mos och isterband och lingonsylt liksom. Förhoppningsvis kan man anpassa maten till individerna såklart, men jag tycker det är lite konstigt att höja på ögonbrynen åt "svenska tacos" som vardagsmat idag. :)
 
Jösses är det möjligt 😅. Var ju som vanligt satans varmt i köket; 27-28 grader så ställde ytterdörren öppen samt fönster i v-rummet. Efter ett par timmar började jag nästan frysa (!). Då hade minsann temperaturen sjunkit så pass ute att elementet i köket hade gått igång ordentligt 🤣. Dock är sovrummet varmt och kvalmigt, sicka kontraster 🤪.
 
Köpte hem en påse chips med smak av horseradish och roast beef. Jag vet inte riktigt varför eftersom jag inte brukar gilla "biffsmak" på saker och bara tycker om horseradish ibland, och nu vet jag inte om jag gillar dem eller inte. En sådan där smak där man måste äta ett till eftersom man inte är riktigt säker. :cautious:
 
Ligger och vrider och vänder i sängen. Inte varit på topp psykiskt på ett tag, men jag hoppas det vänder snart. Hela det här året har varit lite kaos och nu ska jag kasta mig in i något nytt IGEN, (plugg) och jag tror det är det som ställer till det. Så fort jag måste lämna min trygga lilla bubbla så brister det lite invändigt..
 
Ligger och vrider och vänder i sängen. Inte varit på topp psykiskt på ett tag, men jag hoppas det vänder snart. Hela det här året har varit lite kaos och nu ska jag kasta mig in i något nytt IGEN, (plugg) och jag tror det är det som ställer till det. Så fort jag måste lämna min trygga lilla bubbla så brister det lite invändigt..

Blev två timmars sömn iaf! :up::meh::cautious: Vaknade vid två igen och har legat och vridit och vänt en timme nu, så nu gav jag upp. Klockan ringer om mindre än 3 h. 🤦🏻‍♀️ Blir en fantastisk dag på jobbet det här! 😅
 
Höger fram eller bak med pyspunkan.
Finns två alternativ på pysspunkan

1. Ventilen gummit har torkat ut och där är en liten spricka

2. Eller så har du lyckats"plocka" upp någonting på vägen när du har kört , vanligast är höger sidan då den är närmast väg gropen där folk kastar ut en massa skit.
Har du tur så kan dom laga däcket och är de otur så är de nytt däck

Det är nya däck så att det redan skulle torkat verkar konstigt.

Jag drog i mer luft och det verkar ha hållt.

Väldigt konstigt att det händer två gånger på bara nån månad.
 
Det är nya däck så att det redan skulle torkat verkar konstigt.

Jag drog i mer luft och det verkar ha hållt.

Väldigt konstigt att det händer två gånger på bara nån månad.
Jag upplever att det ofta händer nära inpå varandra. I vintras fick vår bil punktering två gånger med bara några veckor emellan sen har det inte hänt igen. Lagen om alltings jävlighet liksom 🤷‍♂️ :)
 
Ätit frukost ska strax åka och släppa ut grabbarna som jag misstänker är rätt nöjda efter ha sovit inne 😆 Skicka bild på Trulen till husse och skrev en sko fattigare 🤨 Han svara att Trulen var nog trött på att vara ute 😂

Sen måste jag leta rätt på katterna också och se så de mår bra. De har kattlucka till källaren men vill kolla så jag ser båda två. Köpte med blötmat igår och de var poppis då kom de i ilfart ❣️
 
Jobbigt när hela familjen mår dåligt.. legat vaken inatt o stressat upp mig.
Drömde att min syster dog.

Känner att jag inte orkar med att ha katten men finns ju ingen annan bra lösning. Såg att katter måste vara vaccinerade för att bo på pensionat och det är ju inte denna. Låter som syrran blir kvar på sjukhuset och mamma har redan för mycket att göra. Känns som alla längtar efter döden.
 
Är vaken och funderar på hur detta plagg skulle se ut på en inte smal och kurvig person. Känner ett starkt ha-begär. Vore kul att se lite dyr ut osv

12E82FD2-EF43-4C27-B085-3579DD70CD2C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 592
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 423
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 949
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
78 476
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp