Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på stan för att köpa en ny bh eftersom jag för närvarande ser ut såhär i mina nuvarande

B43E0D09-3F90-4B3E-A755-3619AFAF735B.jpeg
 
Har målarkläderna i tvättmaskinen. Har målat med kalk. Ingen aning om det blir bra resultat i slutändan men NÅNTING blir det iaf.
I vinter vill jag måla om ett rum hemma. Verkligen fattat hur mycket färger och omgivning påverkar mig och måendet. Inte riktigt förstått det innan tror jag. Och dessutom är det himla kul bara man slipper stressa med resultatet utan kan ta det pö om pö.
 
Hemma från stavgång i 40 min + lite övningar. Var skönt eftersom det var lite svalare och fläktade. Kommer sakna min fysio/PT som ska på semester nu. Vi får se vad som händer i höst. Förhoppningsvis har jag fått en kick att komma igång med stavgång på egen hand och träna. Har inte druckit tillräckligt igen men ätit ett paket körsbär.

Svalt och skönt hemma. Hittade inte katten men när jag började skramla med Dreamies påsen - efter mardrömmar att hon kommit ut någonstans, så dök hon upp. Ingen aning om varifrån.
 
Men ååå nu är jag helt salig! Har en liten liten igelkott, bara lite större än en tennisboll är den. Så det är alltså minst två kottar här :love1:

Jinns (som var med mig) tittade på den på avstånd och brydde sig inte öht om den.

När den slutade att kurra ihop sig var det en liten liten nos som tittade fram :love:

Hur gullig får man va?!

Här en bild på lilla bollen:
F83141F4-F812-483F-B8F8-29B10C509476.jpeg
 
Precis suttit och krånglat lite med polisanmälan för smitning och skadeanmälan för bucklan på bilen orsakad av någon okänd jävel. Ingen aning om jag kan få någonting ut av det med tanke på att bilen är gammal (2001), men bucklan och de röda lackskadorna är tydliga så kanske händer nått.. man kan ju alltid testa och se trots att jag inte har någon aning vem som orsakat det… :meh:
 
Men ååå nu är jag helt salig! Har en liten liten igelkott, bara lite större än en tennisboll är den. Så det är alltså minst två kottar här :love1:

Jinns (som var med mig) tittade på den på avstånd och brydde sig inte öht om den.

När den slutade att kurra ihop sig var det en liten liten nos som tittade fram :love:

Hur gullig får man va?!

Här en bild på lilla bollen: Visa bifogad fil 74032
Igelkottar kan fasen vara det sötaste som finns! :love:
Vi hade en militant liten jäkel i ett stall jag stod i förut. Han styrde stallet med järntass och jagade folk. Inte bara gick till attack om man kom för nära. Utan verkligen jagade flyende människor som varit på långt avstånd.
Lille Rutger! :heart :laugh:
 
Igenkänning hög nu efter viktuppgång! Sambon kallar mina BH.ar för spinnakern(stort ballong-segel). :laugh:

Nej men kaos! Osmart att prova bh-ar svettig och stressad även. Köpte tillslut en som satt ok. Samt fula tant-trosor.
Min granne försökte muntra upp mig ”Törnis du hade ändå varit Rubens våta dröm, tänk positivt”. Man ba tack för det.
Ligger nu i min schäslong med ett glas vin och försöker låtsas att jag är bordell-boss 1760. Det går faktiskt ganska bra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 609
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 029
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 128
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 818
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp