Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min tid rantade vi (lärarledda) året runt i skogen redan på lågstadiet och på frifot från mellanstadiet.
Orientering/terränglöpning/vandringar under barmarkssäsong och på skidor över vintern. Kidsen (-90 & -00-talet) likasamma.

Gissningsvis beror det en hel del på var i landet man bor och huruvida man bor på landet med skog inpå knuten eller i storstad, där riktigt storskog knappt existerar inom ens relativa närområdet.
Ja men precis. Den här skolan ligger 600 m från centralen i Uppsala, det är ont om skog här 😅
 
Nyss inkommen från en promenad till hästarna tillsammans med hundarna. Fåntratt lyckades naturligtvis i ett obevakat ögonblick komma åt tråden när jag vattnade och skrek högt och hjärtskärande innan han flög på dumma varulven som gjort illa honom. Fick ryta ifrån ordentligt innan han lugnade ner sig så vi kunde vattna klart och gå därifrån, stackaren.

Hönsen varit ute och luftat sig medan vi var iväg och blev sedan insjasade. Sitter nu i soffan och har en kasse ved om jag tycker det blir kallt, men funderar nästan på att lägga mig. Varit en lång skiftperiod på närmare 60 timmar totalt sett.
 
Har firat den bästa killen idag som blev 4 år! Blev tårta, gräs och massa mys. Kompisarna i hagen fick också smaka på häst-tårtan 🥳♥️🙌
picture_1682536316735.png
 
Alltså det verkar som alla plötsligt tror att jag tycker att alla barn ska ha mobil i skolan osv. Jag tycker liksom inget alls om det, sa bara att det kunde vara bra för säkerheten. Så de kan ringa på hjälp.
Inte att det är skitbra att barn mobbar och filmar andra barn via mobilerna.
🤷‍♀️ fattar noll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
682
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 076
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp