Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag körde om några med sommardäck idag, det gick rätt långsamt för dem :angel:

För att vara allvarlig, idag var verkligen inte sommardäcksföre. Hade jag haft sommardäck hade jag inte ens övervägt att ge mig ut. Det var vit vägbana mer eller mindre från någon mil norr om Strömsund till Östersund... och där det inte var vitt var det rejält moddigt. Från Doro till Ström var det dock bara blött, inga som helst problem.

Känns riktigt skönt att jag stannar hemma istället för att åka. Förhoppningsvis kommer våren ordentligt snart och jag kan åka upp. Har reservhelg i juni för säkerhets skull.
 
Lite mosig efter sen läggtid igår (iag).

Var på ett årsmöe med föredrag i större staden.
Ute i god tid för att förbereda smörgåsbuffe, ställa iordning sal etc

Vi snurrade runt ett tag för att få tag i en parkering. Chauffören åkte iväg till ett p-garage och vi fullföljde en väldigt trevlig och intressant kvällen.
Sände bilägaren för att hämta bilen så vi kunde packa för hemfärd. Hon återkommer och meddelar att p-garaget är låst. Hon hade betalat för fyra timmar. men garaget låstes efter en timme.

Där stod vi fem lätt klädda kvinnor ute i snålblåsten medan jakten på p-bolag och securitas började. Det tog tid innan rätt bil med rätt nycklar till sist kom. Vi var ju klädda för att sitta i varm bil och sedan i varmt museum, inte att stå utomhus.

Nåväl vi kom hem men för mig var det låååångt efter läggdags. Tur att vi hade så trevligt, vi kulturtanter

 
Inne på kontoret och det är fullt ös vilket känns bra. Något att bita tag i.

Ska nyttja lunchen till att gå till Skatteverket och deklarera för pappa. Sista deklarationen nu men eftersom han hade jordbruksfastighet krävs det lite mer i deklarationen så sist var det så smidigt att gå in och göra det.
 
Lunch på plats idag
20230426_121909.jpg
 
Funderar på om man borde reagera på att dottern + kompis glömdes kvar på gympan igår? Det spelades fotboll på en plan ca 500 m från skolan. De som inte ville spela fick promenera runt ett motionsspår intill, vilket dotter +1 gjorde. Läraren skulle ropa när det var dags att gå. Om det gjordes vet jag inte, men de hörde iaf inget och märkte först efter 15-20 min att resten av klassen gått därifrån. Nu är det här två kavata tjejer så de gick helt enkelt tillbaka till skolan igen, men jag kan ändå inte riktigt släppa att läraren inte hade koll på att alla inte var med? De går i femman så de är ju inte supersmå, men tänk om läraren gjort samma sak med en andra klass?
 
Funderar på om man borde reagera på att dottern + kompis glömdes kvar på gympan igår? Det spelades fotboll på en plan ca 500 m från skolan. De som inte ville spela fick promenera runt ett motionsspår intill, vilket dotter +1 gjorde. Läraren skulle ropa när det var dags att gå. Om det gjordes vet jag inte, men de hörde iaf inget och märkte först efter 15-20 min att resten av klassen gått därifrån. Nu är det här två kavata tjejer så de gick helt enkelt tillbaka till skolan igen, men jag kan ändå inte riktigt släppa att läraren inte hade koll på att alla inte var med? De går i femman så de är ju inte supersmå, men tänk om läraren gjort samma sak med en andra klass?
Hände typ jämt för mig som alltid vägrade vara med på gympan. Antingen fick jag sitta någonstans och glo, eller så fick jag gå promenad (men fick ändå inte godkänt de lektionerna). Läraren såg aldrig till att jag hängde med tillbaka. Men jag tog det ansvaret själv, att se till att jag var tillbaka i tid etc, så det märktes aldrig att han inte hade koll :p
 
@Ninnurur Jag hade nog faktiskt pratat med skolan om händelsen. Reda ut lite vad som hände och kan vara en bra påminnelse
Ja det känns lite så. Jag vet ju att läraren har alla årskurser.
Hände typ jämt för mig som alltid vägrade vara med på gympan. Antingen fick jag sitta någonstans och glo, eller så fick jag gå promenad (men fick ändå inte godkänt de lektionerna). Läraren såg aldrig till att jag hängde med tillbaka. Men jag tog det ansvaret själv, att se till att jag var tillbaka i tid etc, så det märktes aldrig att han inte hade koll :p
De vägrade inte, de fick ett val från start. Och barnen hade ingen klocka så de kunde inte hålla tiden själva. De uppskattar att de hann gå minst ett varv extra och varvet är 1,1 km.
 
Har precis ätit lunch och la mig för att vila på maten. Känner mig rätt nöjd med gårdagen, ska nog ta det lugnt idag.
 
De vägrade inte, de fick ett val från start. Och barnen hade ingen klocka så de kunde inte hålla tiden själva. De uppskattar att de hann gå minst ett varv extra och varvet är 1,1 km.
Spelar ju egentligen ingen roll om man vägrar eller ej, bortglömd blir man oavsett. :p
Hade de inte ens mobil? Jag lyckades på något mirakulöst sätt alltid komma i tid trots att mobiler inte direkt var en grej och att jag aldrig hade klocka på mig. Var några gånger då de inte var kvar vid typ fortbollsplan men då fick jag ju bara skynda mig till omklädningsrummet.🙈
 
Spelar ju egentligen ingen roll om man vägrar eller ej, bortglömd blir man oavsett. :p
Hade de inte ens mobil? Jag lyckades på något mirakulöst sätt alltid komma i tid trots att mobiler inte direkt var en grej och att jag aldrig hade klocka på mig. Var några gånger då de inte var kvar vid typ fortbollsplan men då fick jag ju bara skynda mig till omklädningsrummet.🙈
De får inte ha mobilen i skolan, de går i femman som sagt. Alltså 11-12 år gamla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
681
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 074
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp