Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar kvall gick Tate runt med ett relativt nytt ben i munnen. Det var bara nagon timma gammalt sa han var inte alls beredd att slappa det annu, det fanns formodligen mycket kvar att gnaga for "den store jagaren". Nar jag gick in i koket for att laga mat hangde han med till troskeln, dar sa jag till att han skulle stanna. Jag tog fram ett kalhuvud och ... vips dunsade benet i golvet och mitt rovdjur stod och slickade sig om munnen bredvid mig. :cautious:
Lyckan var fullstandig nar han fick de harda bitarna (efter att ha vantat ett tag utanfor troskeln:grin:) men jag sparade sa klart till Princess Diva, som absolut alskar allt som gar att ata.:p
 
Blev ensam hemma ikväll efter att ha jobbat lite längre så jag köpte med mig chop chop hem och njuter att lugnet.
Lite surt dock att de drog in moderna för yngre, dottern skulle få sin andra spruta på tisdag, nu är det väldigt oklart om hon får ta pfizer. Extra surt eftersom hon fick boka om sin andra spruta pga förkylning för en vecka sedan.
 
Bakläxa för den som mätte… Det löser sig med ”falsk sida” men lite irriterande ändå.
 

Bifogade filer

  • 0D8E4804-2F04-461A-9A64-37C64E2DAA33.jpeg
    0D8E4804-2F04-461A-9A64-37C64E2DAA33.jpeg
    258 KB · Visningar: 100
Fixat med android box och konverteraren från komponent utgången på dvd spelaren till hdmi på tv. Wohoo det fungerade faktiskt. Plus satte upp bättre högtalare till tv och grävde fram några sunkiga jag kan använda tills mina nya kommer. Hittade faktiskt kablar som fungerar, man, jag är en allvarlig sladd/kabel hoarder.

OCH kunde äntligen ge min snälla granne tigerkaka med mörk choklad på och krysantemum i en liten kruka. Puh. Nu borde jag samla kraft till att skala och koka potatis och fixa lite sallad och dessutom, diska (igen :arghh:)
 
Jag var ju med jättehalt hund till veterinären igår. Det röntgades och det togs blodprov för inflammationsvärde. Jag väntar fortfarande på resultat, och som ett trollslag har hunden slutat halta.

Min känsla:
Jag: ”Hunden är halt, vilken är behandlingen?”
Veterinären: ”4700 kronor”

Skämt å sido, något vajsing är det med så klart med tån och veterinären var väldigt noga och systematisk. Att hältan är borta är förmodligen bara tillfälligt, men lite komiskt är det allt att det ofta räcker med bara besöket för att hunden ska bli bra. Ungefär samma huvudregel som att akut sjukdom hos hundar alltid infinner sig mellan fredag 18.00 och söndag 23.59, eller att hundars magsjuka alltid bryter ut nattetid under vardagar.
 
Pållan lämnade stallet väldigt motvilligt men på ridbanan I lösgaloppen kastade hon sig så dant, synd att kalla dessa tvära kast för trög fjording 😏 nästan så jag blev lite skraj där 🙈 och så en mysig promenad med sällskap, lite lagom i eländesvärmen 🙃. Från stallet till spisen; testade ett nytt recept ikväll; mexikansk choritzogryta och det var inte alls dumt 😊.
Det roligaste från Bonde och speedjetingen måste ju va: "och du har 6 barn, hur gick det till?!?!" "Ja det var lätt" 🤭😂🤣😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 170
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 656
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp