Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ju med jättehalt hund till veterinären igår. Det röntgades och det togs blodprov för inflammationsvärde. Jag väntar fortfarande på resultat, och som ett trollslag har hunden slutat halta.

Min känsla:
Jag: ”Hunden är halt, vilken är behandlingen?”
Veterinären: ”4700 kronor”

Skämt å sido, något vajsing är det med så klart med tån och veterinären var väldigt noga och systematisk. Att hältan är borta är förmodligen bara tillfälligt, men lite komiskt är det allt att det ofta räcker med bara besöket för att hunden ska bli bra. Ungefär samma huvudregel som att akut sjukdom hos hundar alltid infinner sig mellan fredag 18.00 och söndag 23.59, eller att hundars magsjuka alltid bryter ut nattetid under vardagar.
Alltså, det där kan jag relatera till. Mina marsvin blir alltid akut sjuka under helger, när det inte finns en enda exoveterinär tillgänglig. Fredag kväll är typiskt.
 
Sitter i soffan men ska göra mig i ordning för natten. Idag efter jobbet fick jag skjuts till skogen av killen jag träffar (och blev hämtad senare :heart) så vi kunde ta en ordentlig långpromenad där. Trots att jag var vansinnigt trött efter jobbet var det såå skönt att kunna gå i skog.
 
”Vill man inte ha lite kladdkakemuffins? Och polkaglass? :laugh:” - kompisen jag sover hos.

”Jo det vill man :laugh:” - jag

20592C4A-7D08-4FB4-8A35-7EC41839205C.jpeg
 
”Vill man inte ha lite kladdkakemuffins? Och polkaglass? :laugh:” - kompisen jag sover hos.

”Jo det vill man :laugh:” - jag

Visa bifogad fil 77816
Ja, det vill man :arghh:

Funderar på te och ostmacka till efterätt... Rimligt efter köttbullar och makaroner, ja?

Installerar tillslut Steam.
MEN är det någon som har tips på spel?

Vet att @Hoarfrost gav mig något, men det har jag såklart redan glömt 🙈
 
Måste nog skaffa en ny pannlampa (har ingen aning om var den gamla är), för attans vad mörkt det är att gå med hästen på morgnarna :nailbiting: ! Jag har såklart en liten ficklampa med mig, men idag lyste den dåligt så jag såg nästan ingenting.... Till helgen ska jag promenaderna börja utökas också, så ännu mer viktigt att jag kan se! Men det går BRA med hästen än så länge, så det gör mig jätteglad :) !
 
Måste nog skaffa en ny pannlampa (har ingen aning om var den gamla är), för attans vad mörkt det är att gå med hästen på morgnarna :nailbiting: ! Jag har såklart en liten ficklampa med mig, men idag lyste den dåligt så jag såg nästan ingenting.... Till helgen ska jag promenaderna börja utökas också, så ännu mer viktigt att jag kan se! Men det går BRA med hästen än så länge, så det gör mig jätteglad :) !

Köp en Petzl. Även de enklare har ordentligt med kräm i sig.

Bla XXL och Widforss har haft bra priser när jag kollat senast.
 
Kom och skjut mig någon så slipper jag vara här. Stämplade in prick 7 idag och chefen undrade varför jag var sen.....

Jaj börjar jobba klockan 7 så då stämplar jag in klockan 7 svarade jag. Nej jag tänker inte vara tidig för att hinna öppna allt och bjuda företaget på 20 min varje morgon. Det får de alt betala för isåfall.

Stämplade in 7 gick och startade datorn. Nope idag är inte rätt dag att tjafsa med Diabetikern.

Tänk den som finge vara hemma och ligga kvar i sängen och gosa med hundarna. Vare sig jag eller hundarna ville gå upp nu på morgonen.
 
Skit, råkade sova med linserna i inatt- inte alls bra för ögonen så nu får det bli linsfritt de närmaste timmarna. Inne på Holmgrens fick jag kväva ett jättestort gäsp och karln som lämnade ut min bil konstaterade "jaha en sån morgon" haha. Nu är min bil hemma igen och jag har tänt en brasa och ätit frukost och druckit kaffe så nu är det bara att fortsätta med dagens göromål :).
 
Måste nog skaffa en ny pannlampa (har ingen aning om var den gamla är), för attans vad mörkt det är att gå med hästen på morgnarna :nailbiting: ! Jag har såklart en liten ficklampa med mig, men idag lyste den dåligt så jag såg nästan ingenting.... Till helgen ska jag promenaderna börja utökas också, så ännu mer viktigt att jag kan se! Men det går BRA med hästen än så länge, så det gör mig jätteglad :) !
detta är en bra affär, jag har bara fått bra service där!
https://www.valostore.se/sv/c/pannlampa
 
Jag var ju med jättehalt hund till veterinären igår. Det röntgades och det togs blodprov för inflammationsvärde. Jag väntar fortfarande på resultat, och som ett trollslag har hunden slutat halta.

Min känsla:
Jag: ”Hunden är halt, vilken är behandlingen?”
Veterinären: ”4700 kronor”

Skämt å sido, något vajsing är det med så klart med tån och veterinären var väldigt noga och systematisk. Att hältan är borta är förmodligen bara tillfälligt, men lite komiskt är det allt att det ofta räcker med bara besöket för att hunden ska bli bra. Ungefär samma huvudregel som att akut sjukdom hos hundar alltid infinner sig mellan fredag 18.00 och söndag 23.59, eller att hundars magsjuka alltid bryter ut nattetid under vardagar.
Så är det! Precis som med bilverkstan. Man har ett problem i flera veckor innan man får en verkstadstid. Lämnar in bilen och "Vi hittade inget fel. Det blir 2 500 kr tack."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 168
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp