Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste i irritationstråden om när jag satt på verkstan igår.

Jag måste ge killarna en stor ros. 🌹
Bilen krånglade igår morse när jag åkte till jobbet. Jag ringde på fm till verkstan och jag vet att de har fullt, därav inga lånebilar inne de närmaste 14 dagarna. När de får veta att jag är på jobbet ber de mig svänga förbi när jag slutade vid 15.

Sagt och gjort, jag åker dit, lämnar över nycklarna och en av dem provkör bilen, de byter ett filter som borde bytts vid senaste servicen. De frågade om jag visste hur servicen var skött tidigare och det vet jag ju inte.

Jag köpte bilen av en bilhandlare, de hade bytt kamremmen på sin egen verkstad så mina killar menar på att de kanske bara gjorde minsta möjliga och inte en full service ...

Nu får jag hjälp samma dag, direkt jag kommer in och de är bara så 😍😍😍. Blir ny tårta till dem. 😁🎂
De är alltid lika kul att göra kunder nöjda fast man har fullt upp med dom andra bilarna.


Vissa kunder gillar man som frågar efter hjälp , som ringer lite panikartat

Vissa ogillar man jätte mycket som säger du ska hjälpa mig nu tex fast dom inte är inbokade
 
Sitter som passagerare i bil. Nyss var vi på motorvägen. En bil som ville köra om låg då 2mm bakom oss och var otrevlig. När det gick att köra om så for han iväg i troligen ca 140km/h på 100-väg... Men, det var en företagsbil, loggan stort på sidan. Nu har jag kontaktat företaget och sagt att det beteendet inte är jättebra reklam :p
De gör jag alltid och snapar upp reg nr. För att sedan skicka ett mejl till företaget
 
Insåg just när jag kollade att vi tidigare la första föreläsningen med en timme imorgon bitti 🙈 Jag som trodde den började tio men den börjar vid nio. Tur man dubbel kollar men då får vi istället två timmars paus 😉
 
Men alltså överhuvudtaget - vem lämnar sitt husdjur på bagagehyllan till att börja med?! :confused:
Ja man undrar ju... Mamma skrev förvisso "bagageutrymmet" ser jag nu, men jag är inte säker på att det hjälper. Jag kan inte låta bli att fundera på om det var medvetet på något sätt, men det känns ju också otroligt konstigt! Googlade nu för att se om man kunde få mer info någonstans och upptäckte att det tydligen inte är första gången det händer: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaenba/polisen-efterlyser-vem-har-glomt-sin-katt-pa-taget
 
Skrev ett snabbt svar till en ny kund när sambon kom och skulle säga god natt. På ngt vis gick jag in i sluthälsning jag alltid skriver till honom. Det är liksom aningens mer intimt än vad man bör skriva till kunder öht, inte bara nya. :laugh:
Tur att jag inte hann klicka på send. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
270
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: movi
·
Svar
845
· Visningar
45 360
Senast: Wille
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
764
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp