Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska hantera helgen med den här bråknacken, för nån annan tid än en korttid som egentligen är till för återbesök i ottan på måndag gick inte att uppbringa, men jag har -efter många om och men och med mycket möda och stort besvär- fått på mig lite kläder iaf :up:
 
Vi ska på konsert ikväll. Trodde jag.. Nu säger makens jobb att de inte har nån som kan jobba ikväll och de ersätter oss för biljetterna om han stannar och jobbar. Kan han säga nej? Tydligen inte.

Jag är på sjukt dåligt humör nu!!
 
Slappna av , jobbets problem stannar på jobbet och de tar man inte med sig hem.
Så är det. I teorin. Men inte det lättaste alla gånger när folk kan ringa stup i kvarten både kollegor och andra.

Vilket fall tror jag mycket berodde på att det varit intensiva veckor senaste tiden och jag jobbat lite för mycket med känsla av att jag inte hunnit med det jag planerat göra pga annat dök upp hela tiden som var tvunget att göras istället.

Oavsett var det inga problem alls när jag väl var där. Och har sovit utan problem sen dess.
 
Är hemma och ledig. Siktar på långledigt över helgen från alla jobb.

Nu ska jag äta lite frukost. Sen är planen att se på film/serie eller spela tvspel och när andan faller på lägga en pusselbit eller två. Ska passa på och lägga in tvätt i maskinen också.
 
Fan fan fan fan fan fan fan

Varför kan han inte säga nej till jobbet! Vi har ju planerat den här kvällen sen i juli. Visst kan jag åka själv, men halva grejen var att det skulle vara lite bröllopsdagsfirande.. Jag har till och med gjort en partyklänning for the occasion liksom.

Jobbet drar till med "vi har ingen annan" och då kan han inte säga nej. Blir så jäkla arg och ledsen..
 
Fan fan fan fan fan fan fan

Varför kan han inte säga nej till jobbet! Vi har ju planerat den här kvällen sen i juli. Visst kan jag åka själv, men halva grejen var att det skulle vara lite bröllopsdagsfirande.. Jag har till och med gjort en partyklänning for the occasion liksom.

Jobbet drar till med "vi har ingen annan" och då kan han inte säga nej. Blir så jäkla arg och ledsen..
Fy fan att bli utpressad av jobbet på det sättet!
 
Jag äter mitt livs första kebabrulle...!

Och så många frågor...den är gigantisk - är det tänkt att man ska äta hela? Hälften av såsen rann visst ut nedertill och ligger nu på tröja, byxor, stol och bordsduken - det kanske inte var riktigt så det var tänkt...?

Det krävs uppenbarligen övning för detta och jag är en solklar nybörjare 🙈
Jag köpte en kebabrulle när vi var i Landskrona. Var lagom storlek på den, nästan för liten.
Den var smidig att äta. De hade stoppat ner änden av den i en liten plastpåse så all sås rann ut i påsen
 
Fan fan fan fan fan fan fan

Varför kan han inte säga nej till jobbet! Vi har ju planerat den här kvällen sen i juli. Visst kan jag åka själv, men halva grejen var att det skulle vara lite bröllopsdagsfirande.. Jag har till och med gjort en partyklänning for the occasion liksom.

Jobbet drar till med "vi har ingen annan" och då kan han inte säga nej. Blir så jäkla arg och ledsen..
Jag får också höra det finns ingen annan ibland Tycker det är fult som fan faktiskt :mad:
 
Ja och det är inte första gången heller.. Riktigt dåligt. Visst, de säger att de ersätter biljetterna. Men ändå. Hur vore det att få ha lite fritid ibland?
Men fy! Det låter så himla respektlöst.

De ersätter biljetterna ja men det finns ju känslomässiga värden inblandat också som de inte kan ersätta.
Jag hade krävt minst 2xbiljetternas värde och en hel dags ledigt (betalat) för att fira brölloppsdag. :meh::rage:
 
Ja och det är inte första gången heller.. Riktigt dåligt. Visst, de säger att de ersätter biljetterna. Men ändå. Hur vore det att få ha lite fritid ibland?

Börja svara såhär ;)

2e1875d3a185b086241fb7732f6abca444bdd65f52d6992ada3a836004bbeb4e_1.jpg
 
Vi är trötta på min enhet i dag.

"När jag flyttade till McDonalds och började jobba på Stockholm"
"Va? Flyttade till McDonalds?"
"Ja. Jag flyttade ju efter att jag hade bott i Nyköping"
"Men inte till McDonalds"
"Jo!"
"Njaaaa..."
"Vadå?"
"Du kan ju inte flytta till McDonalds"
"Eh jo? Jag vet väl var jag flyttade? Hursomhelst brukade jag och min kompis..."
Kollegan berättar klart, tar kanske 5 minuter. Börjar sedan skratta så mycket att han inte får luft och hamnar under bordet.
"Fattar du vad du sa nu?"
"Jaaaaa" *asgarv*

:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
273
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: movi
·
Svar
852
· Visningar
46 007
Senast: Lilla
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp