Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis skrivit klart en inlämning som ska in på onsdag, skönt att få det gjort så man slipper tänka på det imorgon när jag ska till psykolog för första gången. Känns läskigt och lite ångest över det, men det är ju därför jag vill och behöver gå dit. Håller tummar och tår att man ”vibe:ar” med henne. :nailbiting:
 
Man kan få det här i UK i alla fall och har svårt att tänka mig att det inte skulle finnas något liknande hemma i Sverige. Folk kan ju inte stå utan pengar bara för att kortet är borta.
Men hur ska man ta ut pengar utan kort. Banker i Sverige har inga kontanter. Eller jag knappt några banker.
 
Lyckats tappa betalkortet.
Precis som livet inte var eländigt nog.
Pantade flaskor så jag fick ihop till mjölk.
Tur nog har jag kaffe och sånt så jag klarar mig.
Hoppas det nyakortet kommer snabbt.
Skaffa ett till så har du i reserv. Jag har tre kort. Ett använder jag bara till att ta ut i bankomat.
 
Jag när folk messar om att det är kallt i huset:
”Nej jag har inte märkt ngt”

22136465-9D90-4AFD-988D-E793269C5B98.gif
 
Vår vice vd är för jäkla bra! Jag och mina kollegor skulle egentligen ha möte med honom imorgon bitti men min häst har dragit av en sko och hovslagaren kunde bara på morgonen.

Jag smsade honom ikväll och förklarade läget.
Fick svar direkt: "Ingen fara, klart att du ska ta hand om hästen! Vi skjuter på mötet tills du är på plats. Lycka till med hovslagaren!"

Alltid så himla flexibel, trevlig och vettig.

En sadan chef skulle alla ha. Min chef pa busbolaget ar jatte bra ... kanske inte riktigt i den klassen dock :p Men jag har fatt carte blanche att gora vad jag vill (nastan, la hon till :grin:) att ta hand om rekrytering. Det ar kul ... jag jobbar aldeles for mycket men det ar ju trevligt nar lonen kommer.:D

Här får man en engångskod via telefon (liknande bankID) som är giltig en timme i bankomat. Man kan ta ut max £300.

Har gar jag in pa banken och nagon fixar allt for mig ... inklusive ett nytt kort och pengar som jag behovde ta ut.:) ...annars skickar de det nya kortet "over night" och jag kan ga till bankomaten nasta dag.
 
Hänger på låset och ska lämna bilen på verkstad 😴 Tutan fungerar inte. Jag har aldrig använt den 🤷‍♀️😄 Förutom när jag försökt ta mig ur bilen och råkat komma åt den, så jag vet att den har fungerat. Men nu verkar den ha lagt av helt.
min tut har också lagt av. Verkstan upplyste om det när jag hämtade från senaste servicen. Sjukt irriterande eftersom jag upptäckt att jag behöver den.

Som när en skåpbil försökte tränga mig av vägen när det blev enfiligt. Plus att jag ju inte längre kan tuta vid tutstenen,.. Vilket innebär otur.:jawdrop::jawdrop::jawdrop:

Bromsbelägg och skivor kommer att behöva bytas nån gång i höst och då får de ta tutan i samma vända.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
277
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: movi
·
Svar
920
· Visningar
48 710
Senast: Barret
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
768
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp