Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en tanke att söka hästjobb för att vila från nuvarande jobb men insåg snart att jag nog inte kommer fixa det.
17 år efter en skade i axel nacke och armbåge har jag forfarande ont
 
Jag var larare redan nar jag lamnade Sverige, men har jobbat pa kontor ocksa. Det som jag personligen blivit trottast av ar larar jobbet. Sarskilt nar man har barn i ungefar samma alder sjalv. Att till 99% umgas med barn hela dagen ar oerhort mycket mer pafrestande an man kan tro. Det ar roligt ... men, oh, sa trottande.
 
Jag var larare redan nar jag lamnade Sverige, men har jobbat pa kontor ocksa. Det som jag personligen blivit trottast av ar larar jobbet. Sarskilt nar man har barn i ungefar samma alder sjalv. Att till 99% umgas med barn hela dagen ar oerhort mycket mer pafrestande an man kan tro. Det ar roligt ... men, oh, sa trottande.
Oh ja, man är inte så social efter en arbetsdag direkt
 
Nu sitter jag har i morgonrock, klockan ar redan 7:30 snart. Det ar en del pyssel att gora innan jag ar klar att kora, men jag tanker inte hetsa da jag faktiskt inte har nagon bradska ... annu. Jag har ungefar 16 timmars korning till kompisarna i Californien och tre dagar att da mig dit, sa jag kan ta det lungt.
 
Jag var larare redan nar jag lamnade Sverige, men har jobbat pa kontor ocksa. Det som jag personligen blivit trottast av ar larar jobbet. Sarskilt nar man har barn i ungefar samma alder sjalv. Att till 99% umgas med barn hela dagen ar oerhort mycket mer pafrestande an man kan tro. Det ar roligt ... men, oh, sa trottande.
Jo, det är det verkligen. Jag jobbade som förskollärare i MÅNGA år, och att vara i barngrupp kan vara väldigt tufft. Och det förstår jag om @Sonic76 känner att hon kanske behöver ändra på.
 
Nu har jag duschat, tvattat haret, och atit frukost. Hundrana har varit ute och de har atit. Klockan ar straxt efter 9 och det ar dags att lagga undan laptopen och gora sig klar att aka.
 
Ätit sushi för tredje dagen i rad. Även jobbat över för tredje dagen i rad. Funderar på att kötta hela veckan för mer tid på flexen. Kanske ska börja en timme tidigare imorgon och fredag.
 
Åh....alltid samma tillfredsställande känsla när man går bakåt i släktleden och - poff! - så har man hittat kopplingen mellan två stycken DNA-träffar :) !

Fast det är väldigt ofta det inte alls säger poff, utan ibland leder flera timmars hårt arbete och trötta ögon till noll och ingenting. Men när det händer så är det en HÄRLIG känsla...... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 821
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp