Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kfm ringde med lite frågor igår
De frågade när jag senast haft fast jobb.
Jag bara ööhhh 1997.
Så jäkla illa är det.
På 20 år har jag inte haft en tillsvidare anställning
Jobbat har jag i massor men ja
 
Kfm ringde med lite frågor igår
De frågade när jag senast haft fast jobb.
Jag bara ööhhh 1997.
Så jäkla illa är det.
På 20 år har jag inte haft en tillsvidare anställning
Jobbat har jag i massor men ja

Spelar väl inte så stor roll vilken anställningsform man har? Såvida man inte ska låna massa pengar eller dylikt?
 
Att jobba på kontor fem dagar i veckan.
Att inte behöva interagera med människor 8 timmar om dagen

Vi pratar ibland om det. Det vore fan döden för mig. Och sambo. Ingen av oss är skapt för sånt. Vi är så tacksamma över att kunna leva våra lite annorlunda liv, som passar oss.

Men alla blir man väl trött av olika saker också. För min farsa vore ju mitt liv som tränare döden. Han håller sig hellre inne i behagligt klimat, still och använder hjärnan som muskel. Tiderna är nog också bra för honom.

Jag upplever dock olika trötthet av tex att vara tränare och kontorsjobb(vilket jag gör en hel del av nu om än på mina tider och för mig själv sas). Som tränare ska man ge väldigt mycket. Klart man gläds åt elevers/hästars utveckling och glädje. Men det är väldigt envägs endå. Så vet jag att många tränarkollegor känner. Och många lärare bland mina vänner med.
Så jag kan förstå att om man mår dåligt själv, är tom på energi orkar man inte ge det där emotionella. Då kan det vara skönt att fokusera på ickekänslosamma uppgifter på kontoret sas.

Hoppas du hittar ngt som känns rätt för dig och hjälper dig läka.
 
I dag kom jag inte sa langt. Det var vind byar dar vissa hade orkan 5 styrka nar de kom farande over oknen. Nar husbussen svajade som mest av vinden horde jag konstiga ljud fran en av "slidsen", en av de som jag kor ut sa det blir mer an en gang i mitten.
Ljuden fortsatte i styrka nar jag korde upp i nasta bergskedja (over "continental divide") vinden fortsatte, om an med nagot mindre kraft men ljuden bestod och det borjade snoa ordentligt. Det var for varmt i luften for att den skulle ens landa pa marken som sno, men det fastnade pa vindrutan och fy sa grasligt att ga ut nar snon blaste mig i ansiktet. Jag valde att stanna i Holbrook, Arizona, trots att jag tankt ta mig forbi Flagstaff atminstone.
Nu sitter jag har med ett glas vin och har tuggat i mig en pase chips :o (de var bakade, inte alls sa farligt ... eller?) och i morgon bitti ska jag infinna mig hos reparatoren.
Hoppas att det inte tar tid ... Annars far jag val besoka Petrified Forest och Painted Desert. Igen.
Himmelens fint, men kanske inte sa lockande i det har vadret. Det borde dock vara definitivt billigare an att ta ett varv runt Navajo och Hopi butikerna runt omradet. :angel:
 
Nu ska jag ga isang och tanker lamna er for en bild pa "Kvinnor Kan!"


57034699_2681918401901197_7759984032368033792_n.png
 
Funderar på att köpa husbil. Hittat en vi gillar. Men jag vet inte. Planen var att köpa en när min häst är borta, dels för att slippa hitta hästvakt (han har eksem så det är rätt mycket passande) dels för att hinna spara ihop mer pengar. Men det går ju ta lån.
 
Funderar på att köpa husbil. Hittat en vi gillar. Men jag vet inte. Planen var att köpa en när min häst är borta, dels för att slippa hitta hästvakt (han har eksem så det är rätt mycket passande) dels för att hinna spara ihop mer pengar. Men det går ju ta lån.
Jag vet att du inte bett om det, men: mitt råd är att vänta med husbilslån tills du har en fast anställning. Det är surt att betala lån när man har en liten inkomst (a-kassa).
 
Nyss hade jag uppenbarligen fåglar i min murstock. Det hördes ett jäkla liv därifrån. Jag hoppas de tar sig upp och ut från skorstenen själva. Nu är det i alla fall tyst.

Det känns inte helt okej att ha fåglar där så jag behöver nog sätta upp ett galler på skorstenen. Men lusten att klättra upp där och göra det finns inte riktigt. Det är sjukt högt där och jag är något höjdrädd.
 
Nyss hade jag uppenbarligen fåglar i min murstock. Det hördes ett jäkla liv därifrån. Jag hoppas de tar sig upp och ut från skorstenen själva. Nu är det i alla fall tyst.

Det känns inte helt okej att ha fåglar där så jag behöver nog sätta upp ett galler på skorstenen. Men lusten att klättra upp där och göra det finns inte riktigt. Det är sjukt högt där och jag är något höjdrädd.
Det kan ju vara att de börjar bygga bo. Det hade vi för ett par år sedan i den pipan som går till köksfläkten. Jag städade bort boet, och sedan har det aldrig hänt igen.
 
Det kan ju vara att de börjar bygga bo. Det hade vi för ett par år sedan i den pipan som går till köksfläkten. Jag städade bort boet, och sedan har det aldrig hänt igen.
Ja, så kan det vara. Ljuden hördes tydligt där ventilationsluckan sitter på murstocken. Jag får försöka rensa där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
11 873
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 275
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp