Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på väg till en klubb/släpp, men är egentligen så trött att jag vill vända om med bussen att åka hem. Hade det inte varit för att jag köpt biljett hade jag nog gjort det. 10 min innan min biljett går ut, håll tummarna för att jag hinner i tid!
 
Så gulligt! Vi satt ute och käkade och en fågel vandrade runt på taket. Här ser man bara en for. Men det var urgulligt när den spattade runt i serpentinbågar. ❤️
78F73E99-F882-49F2-86F9-F7B96D51D329.png
 
Det låter som en redigt sjuk person @godisklubba Du ska inte ens behöva motivera ditt beslut!
Vet lite hur du känner det, jag har tappat många nära och suttit vid många dödsbäddar senaste 10 åren. Min pappas var dock värst, om man nu ska "gradera" vilket känns lite bakvänt. Han var ung och ville verkligen leva. Samtidigt så kämpade min älskade tantkompis in i det sista. Döden är aldrig lätt att hantera, oavsett ålder.
Kram på dig! :heart
Ja, hon som sa det beter sig rätt märkligt i många situationer. Det jag nämnde ovan är typ en av en miljon saker, så hennes kommentar borde ju egentligen inte förvånat mig så mycket. Men jag tror att jag hade reagerat mindre på kommentaren om jag hade mått bättre nu (hur fasen jag nu skulle kunna må bra mitt i detta??).
Tack för medkänslan :heart beklagar sorgen över din pappa och tantkompis, det är aldrig kul när någon dör :heart
 
Ja, hon som sa det beter sig rätt märkligt i många situationer. Det jag nämnde ovan är typ en av en miljon saker, så hennes kommentar borde ju egentligen inte förvånat mig så mycket. Men jag tror att jag hade reagerat mindre på kommentaren om jag hade mått bättre nu (hur fasen jag nu skulle kunna må bra mitt i detta??).
Tack för medkänslan :heart beklagar sorgen över din pappa och tantkompis, det är aldrig kul när någon dör :heart

Håller med om att det är otroligt skev reaktion av din vän! Väldigt märkligt och oempatiskt.
Hoppas du med vetskapen lm att hon agerar helkonstigt kan skaka av dig det och kunna fokusera på din mormor och dig själv. ❤️
 
Håller med om att det är otroligt skev reaktion av din vän! Väldigt märkligt och oempatiskt.
Hoppas du med vetskapen lm att hon agerar helkonstigt kan skaka av dig det och kunna fokusera på din mormor och dig själv. ❤
Tack, ja jag försöker att inte tänka på det så mycket. Försöker istället tänka på de andras reaktioner (bland annat hon som skulle firats) som var förstående i mitt beslut :heart

Är väldigt glad nu att jag och mormor pratat om döden tidigare, bland annat när morfar dog. För nu vet jag att hon känner sig nöjd med livet hon levt, och på något sätt ger det mig en inre ro av att veta att hon ändå känner sig nöjd med livet hon levt. Men det gör mig samtidigt så ledsen att mina kusiner som är 3 och 5 inte kommer komma ihåg den friska delen av henne, och ingen av dem har heller träffat morfar. Idag är dessutom dagen då morfar dog och det känns overkligt att 7 år senare är det mormor som ligger på dödsbädden, morfar var 72 när han dog (skulle fylla 73) och mormor är 73 (har redan fyllt år i år). För att göra det ännu mer "konstigt", när mormor fyllde 70 så sa jag lite på skämt "men då är det ju mormors tur att dö om 2 år, samma år som hon fyller 73, precis som morfar gjorde" och det är ju precis vad som håller på att hända just nu...
(Sorry, vet knappt vad jag skrivit, behövde förmodligen bara få ur mig allt detta...)
 
Tack, ja jag försöker att inte tänka på det så mycket. Försöker istället tänka på de andras reaktioner (bland annat hon som skulle firats) som var förstående i mitt beslut :heart

Är väldigt glad nu att jag och mormor pratat om döden tidigare, bland annat när morfar dog. För nu vet jag att hon känner sig nöjd med livet hon levt, och på något sätt ger det mig en inre ro av att veta att hon ändå känner sig nöjd med livet hon levt. Men det gör mig samtidigt så ledsen att mina kusiner som är 3 och 5 inte kommer komma ihåg den friska delen av henne, och ingen av dem har heller träffat morfar. Idag är dessutom dagen då morfar dog och det känns overkligt att 7 år senare är det mormor som ligger på dödsbädden, morfar var 72 när han dog (skulle fylla 73) och mormor är 73 (har redan fyllt år i år). För att göra det ännu mer "konstigt", när mormor fyllde 70 så sa jag lite på skämt "men då är det ju mormors tur att dö om 2 år, samma år som hon fyller 73, precis som morfar gjorde" och det är ju precis vad som håller på att hända just nu...
(Sorry, vet knappt vad jag skrivit, behövde förmodligen bara få ur mig allt detta...)
Insåg just att min matematik inte går ihop :o
Orkar inte räkna om och rätta till det, men jag tror (och hoppas) att poängen går fram ändå...
 
Har haft en sån knökfull vecka med tidiga mornar. Haaatar såna! Blir så trött hela dagen om jag måste upp tidigt. Imorgon blir en mördardag upp strax före 06. Sen åka låååångt och sen utbilda, sälja, nätverka innan kväll och lååååång tur hem.
Kommer knarka svart te imorgon.
 
Min chef har gett mig fria tyglar för att sätta mina egna arbetstider och sysselsättningsgrad. Tänkte lägga den på 75% och jobba 9-15.30. Hundvakten får nytt schema from 1/9 och kan inte släppa ut hundarna förrän 13. Börjar jag 9 hinner de rastas ordentligt på morgonen.

Får fnula vidare.
Inget svar på jobbet du sökte??
 
Inget svar på jobbet du sökte??
Jo! Det blev tyvärr inget. Tror de hade någon på gång och anställde den direkt. Man kan följa rekryteringsprocessen på hemsidan och där stod urval pågår fram tills påskhelgen, sedan vips stod där att tjänsten var tillsatt. Inget ”intervjuer pågår”. Så de visste nog redan från början vem de ville anställa. Tråkigt, men det var ju så det gick till när jag fick mitt nuvarande jobb :p Och mitt förra.... :D
 
Alla dokument för mitt visum är nu uppladdade! Yeeeewww!!

Nu återstår mer väntan... och hoppas de godtar "bevisen"!

20 månader sedan applikation liksom
 
Sitter och fönstershoppar symönster på Tradera. Hittat några jag funderar på att köpa, men sen tänker jag på de mängder med mönster jag redan har och alla tidningar och utskrivna pdfer jag har. Jag har massor med mönster! Men det finns lite plats kvar i mönsterlådan..

Nej, jag ska inte köpa något. Ska inte köpa, ska inte köpa. Lägg pengarna på tyg istället! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 673
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 372
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp