Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hostan blev retlig igår kväll och jag hade lite kämpigt med att somna :meh: Men är ändå på väg till jobbet så nu tycker jag att jag är duktig! Återstår bara att se om jag kan göra något vettigt på jobbet dock ... :cautious:
 
Nu är det -19 ute. Jag har tänt i båda vedspisen och kaminen.

Här är kl 18.30 och det börjar coola ner lite äntligen.. baaara 29 grader just nu haha

Jobbat sista dagen innan 4 dagars ledigt och som avslut "kan du komma i och jobba imorrn fm"....
Det är ju klart jag kan... jag ställer ju alltid upp
 
-7 här. Alltså minus 19 och neråt fy tusan @Magiana

Sitter och äter gårdagens pizzarester. Har en del småfix idag och större fix men inte hela världen om jsg gör lite av det imorgon istället för allt idag.
Annars lugn dag (förhoppningsvis om inget oförutsett händer :cautious:). löshoppning står på schemat. Ska kanske ta och elda en stund här fast inte hysteriskt kallt faktiskt.
 
Snart äta lite lunch. Sedan iväg till närvårdsteamet.
Päronen blir hämtade av syrrans ena son, eftersom hennes dotter fyller 20 år idag
Så jag får det lugnt i helgen. Bara jag, katterna och fiskar hemma
 
Då var jag själv på jobbet då. Har lunch, sen får vi se vad jag hittar på.. Har 7 toaletter att städa. Det tar inte lång tid.

Tur att jag har min virkning med mig :D
 
Varit på promenad med hunden. -8 och sol, helt ljuvligt. Sitter ute på altanen nu, tittar på småfåglarna som äter och på barnet som sover i vagnen. Tror faktiskt solen värmer lite lite :).
 
Just gjort potatis och purjolökssoppa. Suktat efter flera dagar nu. Kan vara rätt lagom för att få igång magen försiktigt, har fått behålla rostbröd och ris igår.
 
Sitter i soffan med en kopp te. Igen. Såg precis en av favoritkollegorna åka förbi (han delade post här idag) och plötsligt känns det som en evighet tills det blir måndag igen. Har visserligen fått träffa en annan favoritkollega lite snabbt tidigare idag, men ändå. Jag vill träffa alla. Nu :p
 
Vovvi är lika impad av allt räknande som matte! Nu har jag iaf lämpat av resten på sambon. Ska fira med vin ikväll! :banana:
70C0210D-A409-4BA3-808A-380B86F88C85.jpeg
 
Vi har kommit fram till att det nog är matförgiftning. Ingen har mått dåligt innan men alla stupade samtidigt några timmar efter att vi ätit köttfärs till middagen. Nu när alla är tomma i magen börjar vi alla må bättre.

Så nåntinh var nog vajsing med middagen.

Ja, det känns märkligt att ni skulle får kräksjuka exakt samtidigt alla... hoppas ni kryar på er snabbt :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 933
· Visningar
104 989
Senast: Amha
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
4 663
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
6 494
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 730
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp