Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses så mätt jag är.

Valberedningen hade sitt årliga sammanträde ikväll. Vi fem brukar mötas på restaurang, äta gott och klura ut vilka som ska sitta i styrelsen.

En jättegod grilltallrik och efterrätt. Jag åt något jag inte ätit på säkert 15 år. :D Friterad camenbert med hjortronsyltoch glass!
 
Jag är nyligen hemkommen från stallet och är nyduschad. Nu sitter jag och värmer mig vid vedspisen. Men jag tänker landa i sängen om en stund. Förhoppningsvis somnar jag ovaggad. Jag väcktes av plogen runt 4-5 i morse och kunde inte somna om.
 
Har lyckats få företaget att förstå att jag inte vill ha en mini-piedestal och inte heller en oklar glaskupa. Stod även på mig ang att de får ordna upphämtning. Nu har jag packat skiten i två lådor, klistrat på fraktsedlar och Postmord ska komma imorgon mellan 8-16. Borde jag ställa klockan eller undra när de jävlarna kommer? Kliver jag upp 08 kan jag ge mig fan på att de kommer 15.30 typ. Kaozzzz... Borde hinna vakna och klättra ner för loftet om de kommer aptidigt...
 
Har lyckats få företaget att förstå att jag inte vill ha en mini-piedestal och inte heller en oklar glaskupa. Stod även på mig ang att de får ordna upphämtning. Nu har jag packat skiten i två lådor, klistrat på fraktsedlar och Postmord ska komma imorgon mellan 8-16. Borde jag ställa klockan eller undra när de jävlarna kommer? Kliver jag upp 08 kan jag ge mig fan på att de kommer 15.30 typ. Kaozzzz... Borde hinna vakna och klättra ner för loftet om de kommer aptidigt...
Bra jobbat! Trist när det ska bli extra jobb och man måste kämpa fast man vet att det är inte mer än rätt
 
Jag surar för att vi inte har någon snö här. Det är 0 grader och snöar men snön bara smälter bort :mad:

Den dagen vi väl får snö här lär jag dock klaga på att vi har snö här och att det är så kallt istället :angel:

För övrigt har jag insett att jag skjutit upp så mycket saker att jag har ett Mount Everest framför mig nu och att min motivation nog blåst bort med (den icke-existerande) stormen :down:
 
Men faaan! Jag glömde både frukost och matlåda hemma.. :banghead: Jaha då måste jag köpa lunch idag, och det vegetariska utbudet är inte speciellt stort här..
 
Sitter hemma och ska äta frukost... Vurpade med cykeln igår och känner mig för mörbultad för att kunna jobba idag. Inte helt kul. Känns SÅ dumt att vara hemma när jag egentligen inte är sjuk, men jag frågade om jag kunde hjälpa till med något ändå och de sa åt mig att stanna hemma. Så, nu ska jag komma på något att roa mig med tills på måndag, för då tänker jag jobba igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 931
· Visningar
104 747
Senast: Enya
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
4 636
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
6 159
Senast: Gnist
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 730
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp