Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på veckans första föreläsning, drygt två veckor till tenta och jag känner inte alls att jag har koll på ämnet :nailbiting:
 
Jag har fan världens bästa rektor! (och specialpedagog)
Jag har en speciell tjänst och en speciell grupp, och det finns åsikter från kollegor kring detta. Då är det så skönt att ha en ledning som tror på det jag gör och håller mig om ryggen. Och som pekar med hela handen.
 
Inte ett dugg avundsjuk, inte ett dugg... ;)

***
Första maskinen tvätt för dagen är snart klar, frukosten snart uppäten. På dagens schema står examensarbete (två veckor till deadline :arghh:), städning och sedan styrelsemöte ikväll. En faktiskt hyfsat lugn dag.:o

Hur många sidor/hur mycket arbete är kvar med uppsatsen? Man hinner förvånansvärt mycket med kniven mot strupen. Hoppas det går bra för dig, det lät som en så intressant uppsats :)
 
Har insett att jag pluggar bäst under stress så det är inte helt kört än :angel::rofl:

Det är samma här. Jag själv är kanske körd ändå, jag ska färdigställa en uppsats på avancerad nivå samtidigt som jag har massa sjukhustider och ska få bromsmedicin som jag blir sänkt av. Så det känns lite som rysk roulette :D
 
Klockan 6 startade princessan operation matte ska vakna med en röst som skar som ett brandlarm genom sömnen :rage:
Men till slut gav hon upp och jag sov till tio :D
Så nu har jag ont precis överallt, känner mig som nåt katten släpat in men det är nog för att jag behöver vara ledig en vecka :up:

Här blåser snorkallt, solen och molnen slåss om plats på himlen, inget regn i sikte än :cautious:
 
Det är samma här. Jag själv är kanske körd ändå, jag ska färdigställa en uppsats på avancerad nivå samtidigt som jag har massa sjukhustider och ska få bromsmedicin som jag blir sänkt av. Så det känns lite som rysk roulette :D
:nailbiting: Helt plötsligt kändes det rätt överkomligt med en tenta i investering och en i redovisning :angel:
Jag håller tummarna att du inte blir lika dålig som tidigare av medicinen så du hinner och orkar mer än planerat :heart
 
Här i Uppsala är det snöstorm, hagel och sol om vartannat
Har snart jobbat klart för idag.
Ska träffa min KP idag em. Sedan är det tandläkaren...
 
Just nu sitter jag och skriver på uppsatsen medan jag sitter i kö till 114 14 för att reda ut vad det egentligen är som gäller vid utrensning av cyklar av bostadsföretag. Hittar inga riktigt bra källor på nätet, vissa säger att det är olagligt och att det är svårtolkat, så jag känner att jag ringer de jag känner kunna ha bäst koll på det hela ^^ (För info: vi har fått info om ATT det kommer att ske och att vi måste märka våra cyklar, men inte NÄR det kommer att ske eller vad som händer med cyklarna. Det var tur att jag upptäckte det hela idag då en var tvungen och springa ut för att hans kompis cykel inte skulle forslas bort, en kompis som bara inte fick med sig cykeln hem efter gårdagens besök:cautious:).
 
"Det spelar ingen roll hur många ord ni skriver, det är innehållet som räknas"

På mitt universitet, inom mitt ämne ska en kandidatuppsats vara 30 sidor. Men det är okej med 25 och det är okej med 35. Det är ju jättesvårt om det inte finns ungefärliga riktlinjer, och blir svårt för examinator att bedöma korrekt om en lämnar in 30 och en annan 60. För att inte tala om att det blir mer jobb för examinator och opponent ;) annars håller jag med om att det är innehållet och inte sidantalet som räknas, om man förhåller sig till en ram.
 
På mitt universitet, inom mitt ämne ska en kandidatuppsats vara 30 sidor. Men det är okej med 25 och det är okej med 35. Det är ju jättesvårt om det inte finns ungefärliga riktlinjer, och blir svårt för examinator att bedöma korrekt om en lämnar in 30 och en annan 60. För att inte tala om att det blir mer jobb för examinator och opponent ;) annars håller jag med om att det är innehållet och inte sidantalet som räknas, om man förhåller sig till en ram.
Kan inte annat än att hålla med, för det arbetssätt/tankesätt jag applicerat på mitt arbete är taget från en doktorsavhandling och min handledare önskar att jag fortsätter med detta arbete även på masternivå, vilket gör att det är omöjligt för mig att veta när jag är "klar" och har skrivit "nog"..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 890
Senast: Saeta
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
551
Senast: Ramona
·
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
362
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 652
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp