Bukefalos 28 år!

Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Landat hemma. Äta sen sova!
Har fejknattat kissekatterna i stallet :sneaky: dom kommer bli glatt överraskade att matte "glömde" :angel: låsa kattluckan när dom väl bestämmer sig för att pröva den som dom alltid gör förr eller senare :D
Hästarna är täckade så nu är vi redo för busväder :cool:
Och eftersom jag har en veckas semester nu så tog jag med mig jobb hem som jag ska göra hemifrån :o
Men sovmorgon 7 dagar i rad är inbokat :D
 
Såpbad anses motverka rävskabbs smitta. Det användes förr av BC ägare vars hundar blivit smittade o veterinärerna vägrade injicera dem med Ivomec eftersom det var en collieras.
Numera vet man att det bara är hundar med genmutationen MDR1 som riskerar att få hjärnskador av diverse mediciner, inklusive Ivomec.
Står mer om det på Silken Windhouds hemsida.
 
Tittar på Horders på TLC och hör hur regnat bara vräker ner ,ja ja ska det regna så är ju natten den rätta tiden och jag har kommit ihåg att ta in alla bebisplantor.
 
Var ute i skogen igår. Första gången jag körde med (ägaren som kör på bild). Körde i både skritt, trav o galopp! :D
18358883_1492458574149567_1507305104321413139_o.jpg
 
Ok Tänkte att det luktade för starkt för honom
Jag använder oftast såpa när jag tvättar våran huligan. Efter jakt om jag misstänker att han kan ha varit i kontakt med skabbräv så är jag extra nog och har peppar peppar aldrig haft skabb på honom trots att det har skjutits flera skabbrävar för honom. Jag har pratat med stövarägare som upplever samma sak, såpan minskar risken för skabb ordentligt.
 
Kan tillägga i tvättdiskussionen att våran badas endast vid behov, dvs väldigt sällan. :D På vintrarna blir det mer men oftast bara bli avsköljd i ljummet/varmt vatten för att bli av med snö och is snabbt efter jakt. Sommartid badar han visserligen mycket i sjöar men jag tvättar honom sällan. :D
 
Omväxlande liv det här.

Jag mår och känner mig i stort sett som en 99-åring just nu. Blir andfådd av att resa mig upp och gå fem meter. Hjärnan går i gröt och jag funderar på hur jag ska klara ekonomin när jag inte kan jobba längre - om typ ett par månader.

Får jag blod så funderar jag på om jag ska skaffa en eller två hundar när jag pensionerar mig. jag är full av nya idéer och planerar vad jag ska göra till helgen. När jag är dålig funderar jag på hospice tll hösten - och hur jag ska hålla huset frostfritt när jag inte bor här. Helgen är andningshålet när jag kan ligga på soffan och titta i taket.

Det vidrigaste är att ingen vet om jag kommer att ha det såhär resten av det liv jag har kvar eller om det går att göra något åt.

Ska ta blodprov på onsdag. Önskar intensivt att värdet ska vara lågt nog för att motivera blodtransfusion.
Jävla skitliv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
11 279
Senast: Saeta
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
626
Senast: Ramona
·
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
397
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 943
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp