Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omväxlande liv det här.

Jag mår och känner mig i stort sett som en 99-åring just nu. Blir andfådd av att resa mig upp och gå fem meter. Hjärnan går i gröt och jag funderar på hur jag ska klara ekonomin när jag inte kan jobba längre - om typ ett par månader.

Får jag blod så funderar jag på om jag ska skaffa en eller två hundar när jag pensionerar mig. jag är full av nya idéer och planerar vad jag ska göra till helgen. När jag är dålig funderar jag på hospice tll hösten - och hur jag ska hålla huset frostfritt när jag inte bor här. Helgen är andningshålet när jag kan ligga på soffan och titta i taket.

Det vidrigaste är att ingen vet om jag kommer att ha det såhär resten av det liv jag har kvar eller om det går att göra något åt.

Ska ta blodprov på onsdag. Önskar intensivt att värdet ska vara lågt nog för att motivera blodtransfusion.
Jävla skitliv!
biteme_bigarmhug.gif
 
Vilket sätt att vakna på!
lyvkilg och kär!
och lite grädde på moset.
ett sms från blodcentralen att en patient fick användning av mitt blod.
Inte ett dugg avundsjuk, inte ett dugg... ;)

***
Första maskinen tvätt för dagen är snart klar, frukosten snart uppäten. På dagens schema står examensarbete (två veckor till deadline :arghh:), städning och sedan styrelsemöte ikväll. En faktiskt hyfsat lugn dag.:o
 
Ställde klockan på 08, snoozade till 08.18, fick lite panik, hoppade i de närmaste kläderna, kletade på lite läppstift och deo och sprang ut ur lägenheten 08.30. Nu är jag på väg mot jobbmöte 09.00. :meh:
 
Omväxlande liv det här.

Jag mår och känner mig i stort sett som en 99-åring just nu. Blir andfådd av att resa mig upp och gå fem meter. Hjärnan går i gröt och jag funderar på hur jag ska klara ekonomin när jag inte kan jobba längre - om typ ett par månader.

Får jag blod så funderar jag på om jag ska skaffa en eller två hundar när jag pensionerar mig. jag är full av nya idéer och planerar vad jag ska göra till helgen. När jag är dålig funderar jag på hospice tll hösten - och hur jag ska hålla huset frostfritt när jag inte bor här. Helgen är andningshålet när jag kan ligga på soffan och titta i taket.

Det vidrigaste är att ingen vet om jag kommer att ha det såhär resten av det liv jag har kvar eller om det går att göra något åt.

Ska ta blodprov på onsdag. Önskar intensivt att värdet ska vara lågt nog för att motivera blodtransfusion.
Jävla skitliv!

:heart :heart :heart
 
Dricker första koppen riktigt (nåja, kapselkaffe men bättre än inget) kaffe på en vecka. Förstår inte hur engelsmännen kan tycka att snabbkaffe är kaffe..
 
Omväxlande liv det här.

Jag mår och känner mig i stort sett som en 99-åring just nu. Blir andfådd av att resa mig upp och gå fem meter. Hjärnan går i gröt och jag funderar på hur jag ska klara ekonomin när jag inte kan jobba längre - om typ ett par månader.

Får jag blod så funderar jag på om jag ska skaffa en eller två hundar när jag pensionerar mig. jag är full av nya idéer och planerar vad jag ska göra till helgen. När jag är dålig funderar jag på hospice tll hösten - och hur jag ska hålla huset frostfritt när jag inte bor här. Helgen är andningshålet när jag kan ligga på soffan och titta i taket.

Det vidrigaste är att ingen vet om jag kommer att ha det såhär resten av det liv jag har kvar eller om det går att göra något åt.

Ska ta blodprov på onsdag. Önskar intensivt att värdet ska vara lågt nog för att motivera blodtransfusion.
Jävla skitliv!
Fy, vilken otroligt jobbig situation. Önskar att det reder sig åtminstone så det blir klarhet i vad det är som händer i din kropp. :heart
 
Här regnar och blåser det men ingen snö, tack för det. Sambo har fixat frukost så jag ska masa mig ur bingen och göra honom sällskap. Sen blir det stall följt av lite ärenden och ett nytt 24 timmars pass på jobbet. Känns lite motstånd till det just nu men det kommer ändra sig under dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 702
Senast: tanten
·
Mat Någon som varit där i år? Vad tyckte ni? Vad fanns att äta, om det fanns något att äta? Jag ska ut och resa med tåg om drygt en månad...
Svar
3
· Visningar
605
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 902
Senast: MJLee
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: Askvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp