Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nästan kunnat göra vad som för ett glas rött ikväll. Det är verkligen en sådan kväll.. fantastiskt fin kväll, varmt, cykelrundan med hunden var jobbigare än vanligt. Planeringen för galan vi ska ha till förmån för diabetesfonden går bara utför.
Ungefär nu insåg jag att dte var fredagen den 13e om det ens har någon betydelse :idea:
 
Tva "board & train" hundar aker hem i dag och har darfor ett par timmar var "home going session". Sedan har jag bara en kvar och mina ... och tar snart semester. So there!

Nu ska B&T nummer tva som ska hem badas sa han luktar gott som en nyponros nar han aker hem. :p
 
Semester ionledd.

Två veckors jobb och sedan semester. Vore en överdrift att påstå att jag begriper något av verksamheten och rutinerna (vilka rutiner......) Men nu har jag i alla fall tre veckor på mig att fundera över mina elever och undervisningen.

Det är en rejäl kulturchock att gå från privat verksamhet till kommunal. På den ena är deltagarna/eleverna i fokus. På nya jobbet verkar det vara viktigast att personalen har det bekvämt och trivsamt? Kanske är jag elak nu men nog är det en kulturchock alltid.

Nåväl. Tre veckor av lediga dagar. Nog har jag saker att fylla dagarna med.
 
17C95321-AFF3-413E-98E8-DF5AD79D5836.jpeg
 
Vi har tjafs med grannarna, katten trivs inte, ungarna har bråkat hela dan, 2 av 4 vägrar sova, huvudet värker och hela den här dan suger. (fast ok, det har varit mycket bra idag också)
 
Jag njuter av ledig lördagmorgon plus sönd och måndag ledig med!
Det är så slitigt att rida ponnysar på beachen i veckorna :p
Sa jag att jag har världens bästa jobb? Är så lyckligt lottad att kunna leva på att vara turguide. Inte lätt att hitta ett välbetalt året -runt -jobb som det, i Sverige
 
Har mått apa hela natten och hoppas verkligen att det är tillfälligt. Vi ska till parken zoo i morgon och jag vill verkligen inte må såhär då
 
Ävla skit.

Jag har semester och det är 31 grader utomhus.
Jag har ångest och ont överallt. Som alltid när det är tokvarmt.

Vad har jag gjort för ont? Varför måste det vara såhär när jag ska ha semester i tre veckor?? :mad:
Va va va!
 
Ävla skit.

Jag har semester och det är 31 grader utomhus.
Jag har ångest och ont överallt. Som alltid när det är tokvarmt.

Vad har jag gjort för ont? Varför måste det vara såhär när jag ska ha semester i tre veckor?? :mad:
Va va va!
Jag har haft semester i tre veckor och det har varit bastu varenda dag :wtf: :arghh:
Värdelöst :meh:
Nu ska jag börja jobba på måndag och då kan jag i alla fall gå in i kylrum emellanåt :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 806
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 452
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Det här med klädsel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp