Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Gjorde precis Aftonbladets valkompass. Det blev bara tydlig skillnad mellan höger och vänster, vad jag bör rösta alltså, och det var inte direkt någon nyhet vad svaret blev där. Däremot när det gäller enskilda partier så tycker jag om olika partier i olika frågor, och varje parti tycker bra i någon viktig fråga och helt käpprätt åt helvete i någon annan lika viktig fråga :grin: Måste läsa på lite mer innan valet helt enkelt...
 
Härjade just lite på ett barn så hon red min supersvåra ponny på tygeln emellanåt. Jätteduktig! Försöker nu bestämma om jag ska rida en häst till eller ta kväll och vila upp mig inför imorgon. Mitt knä har börjat bråka med mig. Blir tokig, för det gör SKITONT vid belastning. Har inte riktigt den uthålligheten i bålen som krävs för att rida utan stigbyglar så länge som hästen skulle behöva...

Testat Bow Balance? Det räddade mina knän när jag red många hästar per dag.
Annars kan jag rek en bra Hyaluronsyra.
 
Vovvi bökade runt på min sida av sängen och försökte bädda i tyngdtäcket. Hände noll och ingenting trots energiska försök av 2,5 kg vovvi. Irriterat knorrljud och reträtt till husses halva med fluffigt duntäcke. Djup myssuck och nöjd vovvi.
 
Är glad att gårdagen har passerat :p. Det var dags för sommarens andra hjärnskakning i hundrelaterad olycka... På samma klubb, samma träningsplan, orsakad av samma hund :arghh:. Att vara en liten människa på 45 kg är inte lätt när en 23 kg, välmusklad, samojed dundrar rakt in i en bakifrån :crazy: Lyckades slå huvudet i axeln på något sjukt vänster men allt är bra nu!! HAha
 
Da vi hade ett arende i narheten stannade vi till vid vitloks festivalen for ett smakprov av deras vitloks glass. Den var fantastisk. SUPER good. Vi hade Camilla med oss och hon var hogst irriterad att det inte kom glass fort nog ... normalt tycker hon att glass ar for kallt.:p
pjimage copy.jpg
 
Testat Bow Balance? Det räddade mina knän när jag red många hästar per dag.
Annars kan jag rek en bra Hyaluronsyra.
Har ridit med både intec o freejump men inte Bow balance. Det sitter inte i leden utan i senorna runt. Fick det av att jobba i dåliga skor för ett tag sedan, varit borta nästan en månad men iom att jag rider i de dåliga skorna så är det tillbaka nu. Måste skaffa mer fotriktiga ridskor. ☹️ Hyaluron hjälper väl mer mot problem inne i själva ledkapseln?
 
Jösses. 6 grader imorses inte undra på att det tog emot att dra sig mot jobbet.

Första kunden vek sig dubbel av skratt då han såg min blåtira. Hen frågade hur min sambo såg ut och när han blev utskriven från sjukhuset.

Undrar jag vad mina kunder tror om mig egentligen? :rofl:

38901817_10155838461171819_5063044715679580160_n.jpg


Idag är det ännu blåare och finare :rofl: Ponnyjäkel
 
Alltså...

Kan inte annat än att känna mig lite förolämpad.

Kund ringer (kvinna) -
Ja är L-E där?
Nej han är ledig idag
ok, finns det någon annan jag kan prata med gällande priser.
Ja du kan prata med mig vad är det du söker?
Markduk tror jag
Ok vad ska den vara till vet du vilken klass?

Efter lite duskiterande fram och tillbaks och även några tillrop från hennes man i bak kom vi fra till vilken det var de behövde och att det finns här på lager. Börjar prata pris och jag frågar om de vill ha ink. moms eller ex. moms? Då ber kvinnan att mannen ska ta över

De verkar som om de vill ha duken men mannen måste komma och kika på den.

Suck ja varför lyssna på en som säljer fiberduk och redan vet vad du ska ha?

Blä!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 707
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp