Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade vi tänkt sitta ute och kolla på folk men det ösregnar.. Vi måste släpa med oss resväskorna så det är ju inte så kul heller. Vi får inte komma in överallt heller då. Nåja nånting ska vi väl hitta på.
 
Blir en dag med mycket kaffe och fundera på varför jag ansåg att min man kunde börja jobba borta fredag-söndag :meh:

Hunden reagerade på blåsten natten mellan fredag till lördag så han pep hela tiden. Skulle ut och spana med jämna mellanrum, kom aldrig till ro. Jag hoppas att det är unghundshjärnan som spelar lite spratt eftersom han aldrig reagerat så här innan. Inatt så kom han på att han behövde ut flera gånger så när jag väl fick försöka sova igen så hade minstingen tappat nappen. Han fick givetvis fel napp enligt honom sig så han bröt ihop totalt, så det var bara att försöka få honom lugn och samtidigt hitta den rätta nappen. När jag väl somnat så hör man ett annat barn ropa "god morgon mamma". Lägg då till att dagarna tillbringas med högt tempo då ett barn ska fylla 5, ett är 2,5 år och hunden är 18 månader.
 
Sådär.... Jag har handlat (det behövdes inte så mycket nu är mannen är borta i 6 dagar... ;) ), gått en sväng med hunden, och nu funderar jag på om jag ska ta och baka lite bröd, eller vad jag ska hitta på? Gräsklippningen får vara, det är så knepigt väder. Ena stunden är det solsken, och andra stunden ösregnar det. Gräset får helt enkelt växa lite till..... ;) Så behöver hästarna fixas om en stund, och hoppningen börjar väl kl 15:30, så det blir nog en trevlig dag, tänker jag... :)
 
Jag borde klippa gräset men jag har mensvärk och ingen lust. Gräsklippning känns dessutom som en rätt värdelös syssla. Men kanske borde jag ta lite smärtstillande och sen gå ut och kratta upp alla ruttna äpplen i alla fall. Sen blir det ju VM-hoppning och det tänkte jag inte missa, så tiden i trädgården är begränsad.
 
Jag funderar på om jag ska sova en stund på soffan, eller försöka hålla mig vaken till ikväll, sova tidigt och hoppas på att vara pigg imorgon. Så tokigt trött nu...
 
Gav mig själv skrämselhicka nyss när jag var på toa..

Har haft problem med lös mage ett tag (due to stress) men nu var det illande knallrött i toan :nailbiting::eek::nailbiting: Sekunderna det tog innan hjärnan meddelade att "du åt ugnsrostade rödbetor till lunch" var inte så skojiga efter den synen ;)
 
Har ar det snart host ... natt temperaturerna har sjunkit till 5-10*C medan dags temperaturerna ligger mellan 25-30*C . Det regnar da och da aven om det fortfarande ar mest torrt, som en bra Svensk sommar ungefar. Fast med kallare natter. Det blir kallt sa fort solen gar ner, Stilla Havet ar kallt!
Colibris (eller "hummingbird" da jag inte ar saker pa om den sort vi har aret runt hor till genus Colibri eller inte:p) ar pa min nektar matare igen och en del trad borjar skifta farg. En hummingbird ar utanfor fonstret och ater just nu ... det spelar ingen roll hur lange jag bor har och ser dem dagligen sa forundras jag over de sma liven.

I dag tankte jag ta bort blommorna som inte gillar nattkylan och dekorera lite for Halloween framfor huset ... Axel Boney, som varit med mig i bilen i over en vecka nu, ska antligen fa "komma hem" dar han ska vara tills efter Halloween, Oktober 31.
IMG_6141.jpg
 
Idag fick mina fina mörk, mörk rosa (nästan röda) sammetsgardiner komma fram igen - för tredje hösten i rad. Jag svär över alla kilometer tyg som måste strykas, men det är ändå SÅ värt det för det blir så ombonat och mysigt när de är uppe.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
735

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp